قالب های فارسی وردپرس 23

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 23

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

دلایلی برای بالا بردن رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل

دلایل اهمیت بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو همانند گوگل چیست و چرا در سال های اخیر، بهینه سازی تارنما برای موتورهای جستجو (سئو:SEO) لغایت این مرز اهمیت دارد؟

قاعدتا بالا رفتن جایگاه یک سایت در نتایج جستجوی گوگل می تواند میزان جستجو شدن و میزان دیده شدن آن سایت را افزایش دهد. در این مقاله، ۱۲ انگیزه برای مهم بودن سئو یا بهینه سازی وب سایت ذکر می کنیم که می تواند الی مرز زیادی ذهنیت شما را درباره لزوم بالا بردن رتبه سایت در سرچ گوگل کامل سازد.

 

۱- جستجوی ارگانیک یا organic search بعنوان اولین منبع شدامد ورودی وب سایت ها:
جستجوی ارگانیک یا طبیعی دسته ابهت از میزان کارایی یک سایت را تشکیل می دهد که بعنوان یک کامپوننت بایسته و اساسی در تبدیل بازدیدکنندگان به خریدارای وفادار مطرح می شود.

همانطور که احتمالا می دانید، موتور جستجوی گوگل بیشترین سهم را در بین تمام موتورهای جستجوی جهان دارد. بطوریکه نزدیک ۷۵ درصد جستجوها در سراسر دانشمند از راه گوگل انجام می گیرد. البته این احصاء در کشورمان ایران نزدیک ۹۰ درصد می باشد. دیگر موتورهای جستجو مشابه yahoo و bing و yandex و baidu و… بهره کوچکی در بین کاربران جستجوکننده دارد.

وب سایت Google بالاترین میزان بازدید را در گیتی دارد. جی‌میل (gmail) هم پرطرفدارترین سرویس ایجاد ایمیل می باشد. با حدود یک میلیارد کاربر! لازم به ذکر است که سایت یوتیوب (YouTube) که زیرمجموعه گوگل می باشد، پس از خویش گوگل، پرطرفدارترین موتور جستجوی عالم می باشد.

شما بخوبی می دانید که اغلب افرادی که در سراسر گیتی به اینترنت دسترسی دارند حداقل معاش یکبار سراغ تارنما گوگل می روند تا جستار موردنظر خویش را سرچ کنند.

پس دیده شدن در نتایج سرچ گوگل بعنوان یک منبع معتبر و شناخته شده، می تواند برای هر گونه کسب و کاری مهم باشد.

 

۲- افزایش اعتماد و اعتبار (Trust & Credibility) بدست سئو:
یک سئوی هدفمند با تعیین یک استراتژی نیرومند روی یک تارنما ساده، سخیف که تجربه کاربری (UX) نکوداشتن هم دارد، می تواند شانس دیده شدن آن سایت را در نتایج سرچ گوگل الی مرز زیادی بالا ببرد.

کسب اعتبار و قدرت (Authority) به فاکتورهایی بستگی دارد که به مرور موعد یک وب سایت می تواند آنها را کسب کند:

پروفایل بک لینک های با کیفیت (Quality Backlinks Profile)
رفتار مثبت کاربران (Positive user behavior)
سیگنال های یادگیری ماشین (Machine Learning Signals)
بهینه سازی المان ها و محتوای صفحات (On-page element & content optimization)
 

افزایش اعتماد و اعتبار

 

کسب توان و اعتبار (مانند زندگی واقعی) نمی تواند یک شبه برای یک سایت بدست بیاید. بلکه نیازمند گذشت موعد و سعی و سعی است. علاوه بر موارد فوق، ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت می تواند تا بی گمان زیادی منجر به رضایت کاربران و برآیند اینکه افزایش بازدید سایت و کسب و کار شما شود.

 

۳- سئوی خوب به معنی تجربه کاربری مناسب است:
همه مدیران سایت ها می خواهند در نتایج سرچ گوگل در رتبه های بالا باشند، اما کمتر کسی می داند که داشتن تجربه کاربری خوب یکتا از فاکتورهای مهم کسب رتبه بالا در گوگل می باشد.

گوگل در طی این سنه ها یاد گرفته که چگونه تجربه کاربری خوب را از تجربه کاربری بد تشخیص دهد. UX یکتا از عوامل مهم و تاثیرگذار در موفقیت تارنما ها می باشد.

مشتریان می دانند پیگیری چه هستند و اگر نتوانند آن را براحتی در سایت شما پیدا کنند کارایی (Performance) سایت شما پایین سوال می رود.

گوگل دیگر یک موتور جستجو نیست. بلکه موتور پاسخگو می باشد. بدین معنی که الگوریتم های خویش را طوری تعریف کرده که بهترین استجابت را به کاربر جستجو کننده ارائه کند. پس داشتن تجربه کاربری مناسب بطور سر راست می تواند روی نتایج سرچ گوگل تاثیرگذار باشد. منظور گوگل همان قصد کاربر است. یعنی رساندن کاربر به پذیرش موردنظر او در تند ترین زمان و آسان ترین روش.

 

۴- سئوی محلی به معنی افزایش Engagement و ترافیک و نرخ تبدیل است:
با گسترش روز افزون به کارگیری موبایل و در پی آن افزایش ترافیک ورودی کاربران از دستگاه های موبایل، جستجوی محلی یا Local Search به احد از عوامل مهم کامیابی اکثر کسب و کارهای کوچک و میانه در فضای اینترنت تبدیل شده است.

بوسیله سئوی محلی، سایت شما سریع تر و راحت تر بدست مشتریان بلقوه کشف می شود و باعث می شود که آنها یک قدم به خرید کم و بیش تر شوند.

بهینه سازی وب سایت بصورت محلی (Local Optimization) می تواند در شهر، استان، مملکت خاص انجام گیرد الی کسب و کارها زودتر به اهداف خویش برسند و جامعه آماری بازدیدکنندگان سایت به موقعیت های جغرافیایی مذکور محدود شوند.

یکی از شیوه های پیاده سازی سئوی محلی یا Local SEO ثبت سایت بیزینس در سرویس گوگل مای بیزینس یا GMB می باشد. بدین وسیله کاربران با سرچ عنوان سوداگری شما به همراه اسم شهر یا ایالت یا کشور در گوگل، لینک سایت شما بهمراه دیگر اطلاعات تماس (مانند عدد تلفن، آدرس، ساعات شغل و آدرس شرکت) بعنوان اولین نتیجه گوگل نمایش خواهد یافت.

آیا فناوری واقعیت مجازی به پایان خط رسیده است؟

واقعیت مجازی

جدیدترین محصول شرکت آکیولس، هدست واقعیت مجازی «آکیولس کوئست» (Oculus Quest) است و بسیاری از افراد فکر می‌کردند که این هدست سروصدای زیادی به راه می‌اندازد و مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرد. ولی در عوض، معرفی این محصول توجه چندانی را جلب نکرد و در بین فعالان دنیای تکنولوژی این سؤال را ایجاد کرده که آیا واقعیت مجازی می‌تواند اهداف موردنظر خود را عملی کند؟ این یک تغییر نگرش شدید در عرض فقط چند سال است؛ تا همین چند سال پیش رسانه‌ها مرتباً می‌گفتند که واقعیت مجازی آینده‌ی جهان را شکل می‌دهد و هیچ حد و نهایتی برای این تکنولوژی وجود ندارد.

اما حالا، بسیاری از کارشناسان و کاربران دیگر امید چندانی به موفقیت گسترده این تکنولوژی ندارند. در ادامه نگاهی به آینده‌ی این تکنولوژی و چالش‌های پیش روی آن می‌پردازیم.

واقعیت مجازی

Oculus Quest

آیا هدست آکیولس کوئست می‌تواند وضعیت این تکنولوژی را تغییر دهد؟

بسیاری از هواداران واقعیت مجازی به حمایت از هدست آکیولس کوئست پرداختند که هدف اصلی آن، ارائه‌ی یک تجربه‌ی کاربری عالی بدون نیاز به اتصال به یک کامپیوتر است. این هدست واقعیت مجازی مستقل قرار است با قیمت ۳۹۹ دلار در سال آینده میلادی روانه‌ی بازار شود. مارک زاکربرگ و شرکت فیسبوک که نسبت به موفقیت این تکنولوژی بسیار امیدوار هستند، بودجه‌ی هنگفتی را برای این بخش اختصاص داده‌اند. ولی با توجه به شواهد و قرائن، آینده‌ی این حوزه روزبه‌روز تاریک‌تر از گذشته می‌شود.

البته اگر بخواهیم به جنبه مثبت قضیه نگاه کنیم، باید خاطرنشان کنیم که هزینه‌های مربوط به بهره‌گیری از این تکنولوژی خوشبختانه رو به کاهش است. روزی روزگاری عمدتا فقط طرفداران پروپاقرص تکنولوژی که پول زیادی در جیب خود داشتند، می‌توانستند تجربه‌ی کاربری خیلی خوبی را در زمینه‌ی واقعیت مجازی برای خود رقم بزنند؛ اما حالا، قیمت گجت‌های مربوط به این تکنولوژی منطقی‌تر شده و افراد بیشتری می‌توانند از چنین محصولاتی بهره ببرند. اما تمام این پیشرفت‌ها، این حقیقت را تغییر نمی‌دهد که هنوز هم این تکنولوژی و گجت‌های مربوط به آن، حرف زیادی برای گفتن ندارند.

واقعیت مجازی

به‌عنوان مثال، هدست‌ها و گجت‌های واقعیت مجازی هنوز هم شکل و شمایل جذابی ندارند و استفاده از آن‌ها چندان ساده نیست. اهمیت چنین موضوعی اصلاً کم نیست، زیرا مثلا یکی از دلایل اصلی به شهرت رسیدن آیفون، جذاب بودن ظاهر آن و راحتی بهره‌گیری از آن بود. همچنین تا آینده‌ی نزدیک، تکنولوژی واقعیت مجازی نمی‌تواند با کنسول‌های فعلی رقابت کند. مدیرعامل آکیولس در همین رابطه گفته که وقتی یک بازی برای کنسول‌های ایکس‌باکس یا پلی‌استیشن توسعه می‌یابد، انتقال آن به هدست آکیولس یک کار غیرممکن محسوب می‌شود.

قانع کردن گیمرها برای مهاجرت به واقعیت مجازی

هرچند لذت بردن از کنسول‌های سنتی و همزمان بهره‌گیری از گجت‌های واقعیت مجازی امر غیرممکنی نیست، ولی بیشتر کاربران حاضر به خرید وسایل مربوط به هر دو این تکنولوژی‌ها نیستند و در نهایت یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنند. با توجه به چیزی که فعلاً می‌بینیم، به این زودی‌ها کیفیت بازی‌های واقعیت مجازی به پای بازی‌های کنسول‌ها نمی‌رسد. هرچند فناوری واقعیت مجازی می‌تواند بازی‌های جذابی را ارائه کند، ولی در نهایت این بازی‌ها نمی‌توانند تجربه‌ی مشابه بازی‌های سنتی را ارائه کنند.

Ready Player One

Ready Player One

یکی دیگر از چالش‌هایی که پیش روی فعالان این صنعت قرار دارد، پر کردن فاصله بین انتظارات و واقعیت این حوزه است. در فیلم‌های هالیوودی مانند Ready Player One، شاهد افرادی هستیم که با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، وارد دنیای تازه‌ای می‌شوند که ماجراجویی‌ها زیادی را امکان‌پذیر می‌کند. اما در واقعیت، بسیاری از افراد باید زمان زیادی را صرف یادگیری نحوه بهره‌گیری از تجربیات واقعیت مجازی و افزوده کنند و خیلی از افراد کم‌حوصله هم به همین خاطر، از این حوزه فاصله می‌گیرند.

با وجود تلاش بسیاری از طراحان برای طراحی بازی‌ها و موارد مربوط به این صنعت، بسیاری از کاربران هنگام تجربه‌ی واقعیت مجازی و افزوده حداقل در ابتدای امر تا حدی دچار تهوع می‌شوند. بسیاری از این مشکلات از طریق تکنولوژی صرف قابل حل نیست، زیرا برخی از این موارد ریشه در فیزیولوژی بدن ما دارد. نمایشگری که کل دید ما را می‌پوشاند و هدستی که فشار بر گردن ما وارد می‌کند، خیلی سریع انرژی کاربران را تحلیل می‌برد.

تلاش‌های جسورانه آکیولس

علی‌رغم وجود این مشکلات، آکیولس به تلاش‌های جسورانه خود برای افزایش سهم خود در صنعت واقعیت افزوده/مجازی ادامه می‌دهد. چنین حوزه‌ای بسیار هیجان‌انگیز است و پتانسیل‌های زیادی دارد و مطمئناً جدیدترین هدست این شرکت هم می‌تواند قابلیت‌های زیادی را امکان‌پذیر کند.

بسیاری از هواداران این تکنولوژی انتظاراتی دارند که به احتمال زیاد، بسیاری از این انتظارات تا آینده‌ی نزدیک محقق نخواهد شد. البته این موضوع به معنای عدم حضور واقعیت مجازی در آینده نیست. بلکه به احتمال زیاد، نسل جدید خیلی راحت‌تر از ما با فناوری‌های واقعیت افزوده و مجازی کنار می‌آید. با این وجود، برای همه‌گیر شدن این تکنولوژی تعداد چالش‌ها و مشکلات آن‌قدر زیاد است که یک گجت یا تعداد زیادی از آن‌ها، به این زودی‌ها نمی‌توانند این وضعیت را تغییر دهند.

واقعیت مجازی

ما همچنان برای بهره‌گیری از واقعیت مجازی باید هدست‌های نسبتاً بزرگ و زمختی بر سر خود قرار دهیم و ارتباط خود را تا حد زیادی با محیط اطراف قطع کنیم. چنین موضوعی همواره یک چالش بزرگ برای فعالان این صنعت به حساب می‌آید. هرچند شرکت‌های مختلف همواره نوآوری‌های جذابی را در این حوزه امکان‌پذیر می‌کنند، ولی این نوآوری‌ها عمدتا محدود به بخش‌های خاصی هستند و به خانه‌های کاربران راه پیدا نمی‌کند.

اگرچه شرکت آکیولس در طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی در این حوزه داشته است و قیمت گجت‌های مربوطه را مرتباً کاهش می‌دهد، اما تلاش‌های این شرکت و دیگر شرکت‌های فعال در این تکنولوژی برای همه‌گیر کردن واقعیت مجازی، عمدتا تقلای بیهوده‌ای محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۸ شغلی که با واقعیت مجازی دگرگون می‌شوند

منبع: The Next Web

VoLTE چیست و چه مزایایی دارد؟

volte چیست

به تازگی اپراتورهای مخابراتی ایران از جمله ایرانسل و همراه اول تکنولوژی VoLTE را برای برخی از کاربران خود فعال کرده‌اند. در نتیجه برای تعداد زیادی از این افراد این سؤال پیش آمده که اصلاً فناوری VoLTE در گوشی موبایل چیست و چه تفاوت‌هایی با فناوری فعلی دارد؟ اگر دوست دارید بدانید سرویس VoLTE چیست و چه مزایایی دارد با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

VoLTE چیست

VoLTE مخفف Voice over LTE به معنی «انتقال صدا بر بستر ال‌تی‌ای» است. همین عبارت کوتاه، تا حد زیادی ماهیت این فناوری را شرح می‌دهد. زمانی که چشم ما به عنوان «فناوری ۴G» یا LTEمی‌خورد، عمدتا یاد مواردی مانند اینترنت موبایل و سرعت بالای آن می‌افتیم. ولی باید بگوییم این فناوری، قابلیت‌های جذاب دیگری را هم امکان‌پذیر می‌کند که یکی از آن‌ها، مکالمه VoLTE است.

کیفیت بالاتر صدا در تماس‌های تلفنی

مهم‌ترین مزیت فناوری ۴G نسبت به ۳G و ۲G این است که در هر لحظه می‌توان داده‌های بیشتری را منتقل کرد. بدون ارائه فناوری VoLTE، حتی در صورت پشتیبانی گوشی از فناوری ۴G، گوشی‌ها در هنگام تماس به شبکه ۳G یا ۲G سوئیچ می‌کنند و این باعث می‌شود کیفیت صدا کاهش یابد. در حقیقت، به لطف این فناوری، می‌توانید کیفیت صدای HD را هنگام تماس تلفنی تجربه کنید. علاوه بر این مورد، در این فناوری، هنگام برقراری تماس دیگر اینترنت قطع نمی‌شود.

VoLTE

بهبود عمر باتری

با استفاده از فناوری VoLTE، عمر باتری گوشی هم بهبود می‌یابد؛ زیرا دیگر لازم نیست هر بار حین تماس، گوشی به شبکه ۳G یا ۲G سوئیچ کند و بعد از اتمام تماس دوباره به شبکه ۴G برگردد. حذف این رفت‌وبرگشت‌ها باعث می‌شود که گوشی مرتباً به دنبال سیگنال‌های جدید نگردد و این کار، در نهایت منجر به بهبود عمر باتری می‌شود.

بهره‌گیری از VoLTE بدون هزینه بیشتر

از آنجایی که تماس‌های HD بخش بیشتری از پهنای باند شبکه را اشغال می‌کند، شاید فکر کنید این تماس‌ها هم هزینه‌ی بیشتری در پی دارد. ولی باید بگوییم که اصلاً این‌گونه نیست، و اپراتورهای مخابراتی برای اتصال این‌گونه تماس‌ها، هزینه‌ی بیشتری را از مشتریان خود دریافت نمی‌کنند.

VoLTE

نحوه‌ی بهره‌گیری از فناوری VoLTE

اگر گوشی شما حداکثر از فناوری ۳G پشتیبانی می‌کند، پس نمی‌توانید از این فناوری بهره ببرید. همچنین ایرانسل از دو سال قبل آزمایش‌های مربوط به این فناوری را آغاز کرده، اما هنوز بسیاری از کاربران ایرانسل نمی‌توانند از این مشخصه بهره ببرند. ولی همانطور که گفتیم، همراه اول این تکنولوژی را برای کاربران خود ارائه داده. در سایت این اپراتور مخابراتی آمده که این شبکه، فناوری مذکور را فعلاً برای گوشی‌های ال‌جی Q6 پلاس، ال‌جی Q6 پرایم، گلکسی اس ۸، گلکسی اس ۸ پلاس، هواوی P10 و هواوی P10 پلاس فعال کرده و به‌زودی سایر برندها و گوشی‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند از فناوری VoLTE همراه اول بهره ببرند. مشترکینی که دارای این تلفن‌های هوشمند هستند با به‌روزرسانی‌های دستگاه خود و شماره‌گیری #۲۴۵۱*۱۰* می‌توانند این سرویس را فعال نمایند. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که برای استفاده از این سرویس همراه اول، باید گوشی شما مجهز به سیم‌کارت USIM باشد.

VoLTE

از لحاظ تنظیمات داخلی گوشی‌ها برای فعال‌سازی این مشخصه، در گوشی‌های برندهای مختلف این تنظیمات فرق دارد که با یک جستجوی ساده می‌توانید تنظیمات مربوط به گوشی خود را پیدا کنید. ولی در کل، برای این کار به بخش شبکه تلفن همراه یا Mobile network گوشی خود سر بزنید (که در گوشی‌های مختلف عناوین گوناگونی دارد) و در این بخش می‌توانید گزینه‌ای برای فعال‌سازی VoLTE پیدا کنید.

اینترنت موبایل در ۳۳ کشور سریع‌تر از اینترنت وای‌فای است

اینترنت موبایل

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که در تمام کشورها، اینترنت وای‌فای سرعت بیشتری نسبت به اینترنت موبایل دارد ولی حداقل در برخی از کشورها چنین موضوعی حقیقت ندارد. شرکت OpenSignal این موضوع را بررسی کرده و متوجه شده در ۳۳ کشور که آفریقا، اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه قرار دارند، سرعت اینترنت موبایل بیشتر از اینترنت وای‌فای است و گاهی اوقات چنین تفاوت‌هایی بسیار مشهود هستند. در کشورهایی مانند استرالیا، عمان و جمهوری چک، این تفاوت در حدود ۱۰ مگابیت بر ثانیه است ولی در کشورهایی مانند اتریش، ایران و آفریقای جنوبی این تفاوت اندکی کمتر است.

در بسیاری از کشورها، رقابت زیادی بین سرعت اینترنت موبایل و وای‌فای وجود دارد. در کشورهایی که از زیرساخت‌های مخابراتی خوبی برای اینترنت سیمی بهره می‌برند، در زمینه‌ی اینترنت وای‌فای حرف بیشتری برای گفتن دارند. از جمله این کشورها می‌توانیم به هنگ‌کنگ، سنگاپور، کره جنوبی و آمریکا اشاره کنیم. با این حال، به‌عنوان مثال در لبنان، سرعت دانلود اینترنت موبایل حدود ۲۵ مگابیت بر ثانیه سریع‌تر از اینترنت وای‌فای است.

این تحقیقات OpenSignal نشان می‌دهد که کاربران و سازندگان گجت‌ها نباید همواره فکر کنند که معمولا اینترنت وای‌فای از بهترین سرعت بهره می‌برد. اگرچه در دورانی که گوشی‌های هوشمند سابقه‌ی چندانی نداشتند چنین موضوعی حقیقت داشته، اما حالا در دوران LTE اینترنت موبایل هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که با همه‌گیر شدن اینترنت ۵G، سرعت گیگابیتی هم برای کاربران موبایل ارائه می‌شود که در چنین وضعیتی، احتمالا فاصله‌ی بین اینترنت موبایل و اینترنت وای‌فای-حداقل در برخی از کشورها-بسیار بیشتر از گذشته خواهد شد.

اینترنت موبایل

منبع: Engadget

کارمندان گوگل خواستار تعطیلی موتور جستجوی سانسور شده در چین شده‌اند

گوگل

چند ماه قبل گزارشی منتشر شد که طبق آن گوگل در حال توسعه‌ی یک موتور جستجو برای کشور چین است که از قوانین و مقررات سانسور این کشور تبعیت می‌کند. بر اساس خبرها، اسم رمز این پروژه Dragonfly است. گوگل هم در یک نشست در مجلس سنا آمریکا این موضوع را تایید کرد ولی وارد جزئیات آن نشد. حالا تعداد زیادی از کارکنان گوگل خواستار تعطیلی این پروژه شده‌اند.

در بخشی از نامه‌ای که روز گذشته به‌صورت آنلاین منتشر شده آمده: «ما تعدادی از کارکنان گوگل هستیم که برای تلاش در راستای تعطیلی پروژه Dragonfly به سازمان عفو بین‌الملل پیوسته‌ایم.» همچنین آن‌ها در این نامه خواستار محافظت از کارکنانی شده‌اند که برای اولین بار جزئیات این پروژه را منتشر کردند.

این گزارش حدود چند ماه بعد از انتشار خبر همکاری گوگل‌ با پنتاگون منتشر شد.

بسیاری از کارکنان این کمپانی، بعد از انتشار گزارش مذکور از وجود پروژه‌ای تحت عنوان Dragonfly خبردار شدند. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که این گزارش حدود چند ماه بعد از انتشار خبر همکاری گوگل با پنتاگون منتشر شد. به خاطر این پروژه، ۴۰۰۰ کارمند گوگل درخواست لغو پروژه مذکور را امضا کردند و بعد از استعفای چندین مهندس، گوگل اعلام کرد که قرارداد همکاری با پنتاگون را تمدید نخواهد کرد.

در نامه مربوط به پروژه Dragonfly آمده که اعتراض آن‌ها ارتباطی با کشور چین ندارد. آن‌ها می‌گویند: «ما با ارائه‌ی تکنولوژی‌هایی که برای سرکوب ضعیفان به قدرتمندان یاری می‌رسانند، در هر جای دنیا که باشد، مخالفیم.»

در ابتدا فقط نام تعداد اندکی از کارمندان گوگل‌ در پایین این نامه مشاهده می‌شد و حالا ساعت‌به‌ساعت تعداد فزاینده‌ای از کارمندان این شرکت در حال امضا کردن نامه‌ی مذکور هستند. سخنگوی گوگل‌ گفته که این کمپانی در رابطه با این موضوع حرف جدیدی برای گفتن ندارد و مانند سابق خاطرنشان کرده که این شرکت به این زودی‌ها در کشور چین یک موتور جستجو را عرضه نخواهد کرد.

منبع: UberGizmo