قالب های فارسی وردپرس 23

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 23

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

سرویس جدید 1.1.1.1 DNS کلودفلر برای iOS و اندروید منتشر شد

کلودفلر سرویس دی‌ان‌اس ۱.۱.۱.۱ خود را اوایل سال ۲۰۱۸ به‌صورت رایگان برای عموم منتشر کرد. ارائه‌دهندگان سرویس‌های اینترنتی (ISPها) از DNS (کوتاه شده‌ی عبارت Domain Name System) به‌منظور تبدیل یک دامنه (Domain) نظیر zoomit.ir به یک آی‌پی آدرس واقعی برای درک‌شدن آن‌ها توسط روترها و سوئیچ‌ها (یا تبدیل کردن یک آی‌پی آدرس به دامنه، برای راحت‌تری و خوانایی بیشتر توسط کاربران)، استفاده می‌کنند؛ با این‌وجود، DNSهای ارائه‌شده توسط ISPها در اغلب موارد کم‌سرعت و غیرقابل‌اعتماد هستند.

کلودفلر، این سرویس را با وعده‌ی بالا بردن سرعت اینترنت کاربران منتشر کرده است و همین موضوع باعث شد شاهد استقبال خوبی از آن باشیم. ظاهرا DNS 1.1.1.1 پس از گذراندن موفقیت‌آمیزِ مرحله‌ی آزمایشی، قرار است برای کاربران آی‌او‌اس و اندروید در دسترس قرار بگیرد.

این اپلیکیشن موبایلی از ویژگی‌هایی نظیر پشتیبانی از VPN استفاده می‌کند تا بتواند ترافیک اینترنت کاربران را به سمت سرورهای دی‌ان‌اس ۱.۱.۱.۱ هدایت کند؛ کاری که در نهایت باعث افزایش سرعت اینترنت کاربران خواهد شد. نکته‌ی دیگر این‌که دی‌ان‌اس ۱.۱.۱.۱ نمی‌گذارد ارائه‌دهنده‌های اینترنت‌، تاریخچه‌ی وب‌گردی‌ها کاربران را ردیابی کنند.

دی ان اس 1.1.1.1 کلودفلر / Cloudflare 1.1.1.1 DNS

Cloudflare وعده داده است که تاریخچه‌ی وب‌گردی کاربران این DNS را به‌هیچ‌وجه ردیابی نمی‌کند؛ این شرکت قصد دارد به‌صورت سالانه با برگزاری کنفرانسی، گزارش‌های مربوط به این دی‌ان‌اس را به‌صورت عمومی منتشر کند.

کاربران بسته به ISP خود، شاهد بهبودهای قابل‌توجهی در سرعت اینترنت‌شان خواهند بود. در حقیقت، ۱.۱.۱.۱ سریع‌ترین دی‌ان‌اس عمومی دنیا است، اما این موضوع لزوماً به این معنی نیست که دی‌ان‌اس یادشده می‌تواند از لحاظ سرعت و کیفیت بر تمامی دی‌ان‌اس‌های خصوصی ارائه‌شده‌ توسط ISPها، غلبه کند. 

جک دورسی: درباره ویژگی ویرایش توییت ها عجله نمی‌کنیم

به‌نظر می‌رسد مدیرعامل توییتر، جک دورسی، بیش از گذشته در رابطه با آوردن گزینه‌ی «ویرایش» به این پلتفرم محبوب اجتماعی تحت‌فشار قرار دارد. اکنون کار به‌جایی رسیده که حتی کیم کارداشیان هم درصدد است تا از شهرت خود برای آوردن امکان ویرایش به توییتر استفاده کند. در کنفرانس مطبوعاتی که اخیرا در دهلی‌نو، پایتخت هند برگزار شده‌ بود، جک دورسی سکوت خود را در این رابطه شکست و اظهار داشت که توییتر مجبور است در این رابطه برخی موارد را مدنظر قراردهد. به‌گفته‌ی وی:

ما برای مدتی به این مسئله اندیشیده‌ایم و باید این کار را به‌شکل صحیح انجام دهیم. ما نمی‌توانیم در این زمینه با عجله عمل کنیم.

هرچند چنین دیدگاه کامل‌گرایانه‌ای قابل درک است، اما نمی‌توان این مسئله را نادیده گرفت که معرفی این ویژگی با تاخیر فراوانی همراه شده‌ است. کاربران Twitter از روزهای آغازین فعالیت این شبکه‌ی اجتماعی خواستار فراهم شدن امکان ویرایش توییت‌ها بودند و اکنون که ۱۲ سال از عمر این پلتفرم محبوب اجتماعی می‌گذرد، هنوز خبری از گزینه‌ی «ویرایش» نیست.

Jack Dorsey / جک دورسی

در هر صورت، اظهارنظرهای دورسی به ما نشان می‌دهند که توییتر چه مواردی را باید در رابطه با این ویژگی مدنظر قراردهد. به‌گفته‌ی دورسی:

بسیاری از مردم خواستار کلید ویرایش هستند، چرا که می‌خواهند یک اشتباه کوچک را ویرایش کنند. برای مثال، یک غلط املایی یا ارسال لینک اشتباه. این ویژگی به‌مراتب دست‌یافتنی‌تر از ویرایش کامل توییت‌های پیشین است.

دورسی اعلام کرد که توییتر امکان ویرایش کامل توییت‌ها را فراهم نخواهد کرد، چرا که این ویژگی امکان ویرایش اظهارات تناقض‌آمیز را فراهم می‌کند. البته مشخص نیست چرا نمایش دادن تاریخچه‌ی ویرایش‌ها برای توییتر کفایت نمی‌کند؛ چرا که پلتفرم‌هایی همچون Slack از این روش استفاده می‌کنند. به‌گفته‌ی دورسی، آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که این ویژگی توجه افراد را منحرف نخواهد کرد.

اگرچه انتظار برای ارائه‌ی ویژگی ویرایش در توییتر از مدت‌ها پیش ادامه داشته است، اما اظهارات دورسی نشان می‌دهند که در نهایت شاهد اضافه‌شدن این امکان به توییتر خواهیم بود؛ البته باید امیدوار باشیم که صبر کردن برای این ویژگی ۱۲ سال دیگر به درازا نکشد.

چگونه آمار بازدید سایت را بالا ببریم؟

محتوای کپی برپایی نکنید :

سعی کنید محتوای اختصاصی فرآوری کنید و محتوای وبسایت خود را از جایی کپی نکنید در صورتی که هم محتوای وبسایت خویش را از جایی کپی کردید لینک منبع را ذکر کنید این کار باعث میشود که دست کم امتیاز منفی کمتری نسبت به ذکر نکردن لینک منبع از طرف گوگل بگیرید.


انتشار مطالب سایت در شبکه های آنلاین :

یکی از مهمترین استجابت هایی که ما به مشتریانمان در رابطه با سوال چگونه آمار بازدید سایت را بالا ببریم؟ میدهیم این است که زمانی که مطلبی در سایت شما منتشر میشود حتما ان مطلب را در شبکه های اجتماعی همانند توییتر ، فیسبوک ، گوگل پلاس به اشتراک بگذارید این کار علاوه بر اینکه اعتبار شما را نزد گوگل بالا میبرد باعث میشود افرادی که در شبکه های اجتماعی مطلب شما را میبینند به وبسایت شما راز بزنند و احصاءسایت شما  افزایش پیج رنک گوگل پیدا میکند.


بهینه سازی سئوی خارجی:

سئوی خارجی به میزان اعتبار و شهرت وب‌سایت شما مربوط می‌شود و احد از عوامل تاثیرگذار در کیفیت رتبه سایت در نتایج جستجو می باشد. سئوی خارجی همانطور که از نامش نیز مشخص می باشد از راه تبلیغات و لینک سازی در تارنگار ها، سایت ها، مجلس ها و … تکاپو های خوب در شبکه های اجتماعی اتمام می شود.


بهینه سازی سئوی داخلی:

یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در بازاریابی اینترنتی سئوی داخلی است که باعث دیده شدن سایتتان می شود. سئوی درونی شامل درونمایه و کدهای html سایت می باشد و کاملا دست یافتنی و مهار می باشد. در سئوی درونی تمام جنبه های صفحات سایت در نظر گرفته شده و زمانی که همگی آن ها ساحل هم پیمان می گیرند می توانند باعث بهبود رتبه بندی سایت شوند. همانطور که می دانید الگوریتمها ی گوگل روز به روز مترقی تر از قبل می شوند و گرد از عوامل مهم برای آنها پیوسته بودن است یعنی موضوعی که جستجو می شود با سایت شما چقدر وابستگی دارد و مرتبط است. اینها مسائلی هستند که هنگام گسترش سایت باید دقت زیادی به آن ها داشته باشید.


ساختار پیوند های سایت خویش را بهینه سازی کنید:

الف) از آدرس های ساده بهره‌گیری کنید :

یکی دیگر از پذیرش ها به سوال چگونه آمارگرفتن بازدید سایت را بالا ببریم؟این است که ساختار پیوند های خود را بهینه سازی کنید .در الگوریتم‌های گوگل ساختار آدرس ها از اهمیت و ارزش زیاد زیادی برخوردار است که  رعایت صحیح این موضوع می‌تواند در افزایش وررودی گوگل تأثیر زیادی داشته باشد. احد از پیشنهاد های که گوگل برای ساختار آدرس دیتا است ساده بودن URL است. به این معنی که به جای به کار بردن  هر واژه ای در آدرس، از کلمات کلیدی مؤثر در سئو سایت بهره‌گیری نمایید.


ب) عنوان با URL نیاز نیست یگانه باشد:

نکته‌ای که باید در URL‌ به پیشه برد این است که نباید دقیقا با عنوان مطلب گرد باشد به این دلیل که شدنی است عنوان دارای کاراکترهای زیادی باشد و طولانی باشد، اگر همان را ریزبین در URL به شغل ببرید خوانایی آن کاهش مکشوف و معمولا آدرس صفحه‌هایی با طول اختصار باعث ورودی مناسبی از گوگل می‌شوند.  همچنین به کارگیری واژه ها کلیدی در URL باعث افزایش ورودی گوگل می‌شود.


ج) تفاوت URLها با هم:

نکته دیگری که در ساختار URL باید دقت کنید به کارگیری یک URL برای موضوع خاص است. اگر شما محتوای گوناگون برای یک جستار فرآوری کنید شدنی است گوگل به علت شباهت زیاد URLها با هم مطالب را کپی در عقیده گرفته فلذا در افزایش ورودی گوگل تأثیر منفی داشته باشد.

چگونه در نت‌ ورک مارکتینگ حرفه‌ ای تر شویم؟

نت‌ورک مارکتینگ فرآیندی است که هر چه در آن بهتر باشیم، آینده روشن‌تری در حرفه خود خواهیم داشت. در ادامه با زومیت همراه باشید.

 نت‌ورک مارکتینگ درباره شناخت افراد، کمک به دیگران و یادگیری بیشتر و ساختن روابط واقعی و بلند‌مدت با کاربرانی است که وجود آن‌ها در موفقیت ما مؤثر است.

بر اساس مطالعاتی که توسط مارک گرانوویتر، جامعه‌شناس و پروفسور دانشگاه استنفورد انجام شده، ۵۶ درصد از کسانی که مورد سؤال قرار گرفته‌اند، اعلام کرده‌اند شغلشان را به کمک روابط شخصی خود یافته‌اند.

محققان دانشگاه MIT (مؤسسه فناوری ماساچوست)، به این نتیجه رسیده‌اند که هرچه کارمندان، ارتباطات اجتماعی بیشتری داشته باشند، عملکردی بهتری در کار خود خواهند داشت.

در ادامه با ۱۰ نکته برای موفقیت در نت‌ورک مارکتینگ آشنا خواهیم شد.

۱- خشک و جدی بودن را تمام کنید

بر اساس تحقیقات، مردم بر اساس دو فاکتور دیگران را ارزیابی می‌کنند. خونگرمی و تخصص فنیآن‌ها. نکته جالب اینکه برای مردم اهمیت خونگرمی از تخصص فنی بیشتر است! پس سعی کنید با دیگران بیشتر دوستانه رفتار کنید تا رسمی. آن‌ها را بیشتر بشناسید. آن‌ها انسان هستند. با مردم مانند یک شماره شناسایی یا یک خریدار بالقوه برخورد نکنید. با دیگران، محترمانه برخورد کنید و تلاش کنید با یک کنجکاوی منطقی بیشتر آن‌ها را بشناسید. اگر با برقراری رابطه‌ای خوب به مردم کمک کردید، به صورت معمول آن‌‌ها نیز در زمان لزوم به لطف شما پاسخ خواهند داد.

۲- شاید بعضی روابط در میان ارتباطات فعلی شما باشد

ارتباط بیشتر با افرادی که در شبکه شما وجود داشته و پیشتر آن‌ها را می‌شناسید، بسیار کاربردی و فوق‌العاده است. برای مثال، دعوت شدن به یک رخداد توسط افرادی که قبلاً آن‌ها را می‌شناختید، به شما فرصت آشنایی با افراد جدیدی را می‌دهد که گاهی منجر به تغییری بزرگ در کار یا زندگی شما می‌شود.

۳- کارت ویزیت جدیدتان، اپلیکیشن لینکدین است

در پروفایل لینکدین خود با افراد تازه ارتباط برقرار کنید. به همین سادگی شما با افراد جدیدی به صورت مجازی ارتباط – احتمالاً دائمی – خواهید داشت و نیازی به توضیحات اضافی به کمک کارت‌های ویزیت ندارید. هر چه لازم باشد، در پروفایل شما وجود دارد. علاوه بر این، نگران گم شدن کارت‌ها نیز نیستید. در کنار این‌ها در صورت تغییر شغل یا فعالیت بلافاصله شما مطلع خواهید شد. این‌ها تنها برخی از دلایل قدرتمند ارتباط‌های مجازی لینکدین محسوب می‌شوند.

۴- خجالتی نباشید

به افراد غریبه سلام کرده و با آن‌ها صحبت کنید. گفتگوی ساده‌ای را با رفتاری صمیمی و دست دادن شروع کرده و پس از برقراری ارتباط چشمی مؤثر، خود را به صورت صمیمانه معرفی کنید. سخت نگیرید. ساده و بی آلایش باشید. لزومی ندارد شخصیت کاریزماتیکی داشته باشید. تنها درباره یک موضوع ساده گفتگو کنید.

۵- شراکت کنید

وقتی با شخص دیگری همراه هستید، رسیدن به اهداف مشترک آسانتر است. ملحق شدن به گروه‌های جدید ترسناک نیست. اگر تنها هستید، افراد تنها را در گروه یافته و با آن‌ها صحبت کرده و یک گروه کوچک ایجاد کنید.

۶- دو سؤال مهم از خود بپرسید

الف) چه چیزی شما را به این گروه کشانده است؟ در پاسخ به این سؤال، دلیل و انگیزه این کار را بیابید.
ب) چگونه می‌توانم به دیگران کمک کنم؟ نشان دهید که قبل از هر چیز می‌خواهید مفید باشید. این ویژگی سنگ‌ بنای ارتباطات دائمی و سازنده است.

ج) اگر موفق به کمک‌رسانی شوید، به صورت طبیعی دیگران به سمت شما آمده و متقابلاً به شما کمک می‌کنند.

۷- پیگیر و خوش‌قول باشید

اگر برای کمک به دیگران اعلام آمادگی کردید، سر قول خود بمانید و حداکثر ظرف مدت ۲ روز به قول خود عمل کنید.

۸- از قانون یک دقیقه تبعیت کنید

نیازی نیست قول انجام کارهای خیلی بزرگ را به دیگران بدهید. در ابتدا از قانون یک دقیقه استفاده کنید. یعنی انجام کارهایی را برعهده بگیرید که حداکثر یک دقیقه از وقت شما را به خود اختصاص می‌دهند. به این ترتیب می‌توانید کارهای خود را مدیریت کرده و به قول خود نیز عمل کنید.

۹- دیگران را با هم آشنا کنید

اگر افرادی را می‌شناسید که می‌دانید می‌توانند به هم کمک کرده و مشکل یکدیگر را حل کنند، آن‌ها را با هم آشنا کنید. مردم معمولاً قدردان این کارها هستند. شاید با این آشنایی مشکلات بزرگی از دو طرف حل شود. تمام کاری که باید انجام دهید ارسال یک ایمیل در کمتر از یک دقیقه است. نتیجه کار از شما فردی دوست‌داشتنی می‌سازد. فردی که واقعا دوست دارد به دیگران کمک کند.

۱۰- میزبانی کنید

میزبان یک ضیافت شام دوستانه یا یک پیک‌نیک آخر هفته باشید. دقایق شادی را برای مهمانان خود فراهم کنید. با توجه به محیط ساده، غیر رسمی و دوستانه این‌گونه جمع‌ها، مردم معمولاً بهتر با یکدیگر آشنا شده و به هم کمک می‌کنند. اگر از نظر مالی توانایی دارید حتماً این کار انجام دهید.

Google Forms‌: ابزاری برای خلق گردش‌کارهای تعاملی

Google Forms، یک ابزار گزارشگیری ساده نیست. در ساده‌ترین حالت یک ابزار جمع‌آوری داده‌ محسوب می‌شود. با اندکی دانش می‌توان از قدرت Google Forms در کنار Google Sheets و افزونه‌های گوناگون در ایجاد گردش‌کارهای تعاملی و کاربردی به خوبی استفاده کرد. یکی از بهترین مزیت‌های Google Forms، رها شدن از مسأله زمانبر جمع‌آوری داده‌ها به صورت دستی و درج آن‌ها در جداول است.

کاربردهای Google Forms

گوگل فرمز، به شما امکان می‌دهد داده‌ها را جمع‌آوری کرده و هر کدام را در یک ردیف از جدول ذخیره کنید. در این مقاله با نحوه جمع‌آوری اطلاعات، درج توضیحات برای هر رکورد و ایجاد یک پروسه گردش‌کار آشنا خواهیم شد.

ایجاد یک پروسه در هر شرایطی که قصد دارید عملیات خاصی روی داده‌های جمع‌آوری شده انجام دهید مفید است؛ برای مثال ایجاد یک فرم برای جمع‌آوری اطلاعات متقاضیان سرویسی خاص که ارائه آن نیازمند بررسی و تأیید کاربر است. به جای دریافت یک به یک اطلاعات و تغذیه آن‌ها در جداول می‌توانید با تعریف یک پروسه بخش زیادی از این عملیات را به صورت خودکار انجام دهید.

طراحی گردش‌کار

برای آشنایی با کارکرد Google Forms، سناریویی را در نظر بگیرید که بر اساس آن یک پروسه برای دریافت درخواست‌های ارسال شده به تیم شما، پاسخ و گزارشگیری از آن‌ها ایجاد کنید.

درست است که شما می‌توانید این کار را با ابزارهای مدیریت پروژه مختلف انجام دهید اما شاید به‌کارگیری این ابزارها در کسب‌و‌کارهای کوچک توجیه‌پذیر نبوده یا پروژه نیازمند سازوکاری تا این حد دقیق و استاندارد نباشد.

برای مدیریت این عملیات، می‌توان با ایجاد یک راه‌کار (Solution) در Google Forms به اهداف زیر دست یافت:

۱- ایجاد یک فرم درخواست و جمع‌آوری اطلاعات در Google Sheet.
۲- ارسال ایمیل به درخواست‌دهنده برای اطلاع‌رسانی از دریافت شدن درخواست.
۳- ارسال ایمیل به تیم‌ پشتیبانی برای اعلان ثبت یک درخواست جدید.
۴- امکان ایجاد دسترسی در سطحی بالاتر برای تیم پشتیبانی، جهت ویرایش رکورد و درج اطلاعات راه‌کار و رفع خطا.
۵- ارسال ایمیلی به درخواست‌دهنده شامل اطلاعات راه‌کار رفع مشکل.
۶- ذخیره تمامی اطلاعات در Google Sheet برای گزارشگیری.

ایجاد فرم

قبل از هر چیز با حساب‌ کاربری خود به سرویس Google Drive وارد شده و با کلیک روی تب New، ابتدا More و سپس گزینه Google Forms را انتخاب کنید.

Google Forms

مطمئن شوید که فرم ایجاد شده، تمام اطلاعات مورد نیاز شما جهت پاسخگویی به درخواست را شامل می‌شود. از آنجا که قرار است در مراحل مختلف چندین ایمیل به درخواست‌دهنده ارسال شود، دریافت اطلاعات تماس کاربر بسیار مهم است.

تقسیم‌بندی منطقی

تقسیم کردن و بخش‌بندی صحیح فرم، یک مؤلفه کلیدی در این پروسه محسوب می‌شود. این ویژگی به شما امکان می‌دهد با توجه به پاسخی که از کاربر دریافت می‌کنید، کاربر را به بخش‌های خاصی از فرم منتقل کنید. برای مثال از آنجا که فرم، در هر دو حالت ثبت درخواست و پشتیبانی و بروز رسانی درخواست مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توانید پس از ثبت درخواست، کاربر را به بخش تشکر و تأیید ثبت درخواست منتقل کرده و تکمیل سایر بخش‌ها و درج اطلاعات بروز رسانی را به تیم پشتیبانی (با سطح دسترسی بالاتر) بسپارید.

Google Forms


برای ایجاد تقسیم‌بندی، روی آیکون منو در سمت راست و پایین بخش (Section) کلیک کنید.

Google Forms


در ادامه روی گزینه Go to section based on answer کلیک کرده و با کلیک روی دراپ‌منوی باز شده در کنار سؤال، بخش بعدی برای هدایت کاربر را تعیین کنید.

درج کنترل صحت ورودی

کاملاً مشخص است که شما نمی‌خواهید افراد غیرمجاز به سطح دسترسی Admin Only وارد شوند. در این مرحله کنترل صحت ورودی یا Input Validation Control به کمک شما می‌آید.

با انتخاب بخش بروزرسانی درخواست، کاربر قبل از ورود، با یک سؤال امنیتی (که در این مثال یک Passcode است) به چالش کشیده می‌شود، تا سطح دسترسی وی مشخص شود.

Google Forms

کنترل صحت ورودی به گونه‌ای تنظیم شده که تنها ورودی‌هایی شامل یک رشته خاص را تأیید می‌کند.

توجه داشته باشید که این روش، یک راه‌کار کاملاً امن محسوب نمی‌شود، با این حال برای موارد ساده، کاربردی و مناسب است. فقط لازم است که به دو مسأله دقت کنید:

۱- داده‌های حساس، مانند اطلاعات حساب‌های بانکی را به این روش جمع‌آوری نکنید.
۲- کلمه‌عبور (Passcode) مناسب و قدرتمندی انتخاب کرده و از انتخاب کلمه عبور‌های قابل حدس زدن بپرهیزید.

قدرتمند کردن Google Sheet به کمک افزونه‌ها

حالا که فرم خود را طراحی کرده‌اید، به کمک افزونه‌ formMule در Google Sheet یک اعلان (Notification) برای گردش‌کار ایجاد کنید. افزونه formMule به شما امکان می‌دهد بسته به نوع رخداد، ایمیل‌های شخصی‌سازی و طراحی شده‌ای برای مخاطبان خود ارسال کنید. برای اضافه کردن افزونه formMule به Google Sheet، پس از کلیک روی Add-ons گزینه Get Add-ons را انتخاب کرده و formMule را از لیست نمایش داده شده انتخاب کنید.

ایجاد قالب (Template) ایمیل

برای انجام تنظیمات formMule، روی Add-ons کلیک کرده و پس از انتخاب formMule – Email Merge Utility گزینه Setup را انتخاب کرده و پیام‌های نمایش داده شده را دنبال کنید.

Google Forms

در مورد سناریوی ما باید توجه داشته باشید که گزینه‌های send on form submit trigger و log the edit URL for each form submission را فعال کنید و همچنین باید سه قالب ایمیل داشته باشید. برای راحتی بیشتر در هنگام ویرایش‌ قالب‌ها در مراحل بعدی بهتر است نام این قالب‌ها را معنادار و منطقی انتخاب کنید.

Google Forms

به کمک دراپ‌منو می‌توانید بین قالب‌های مختلف جابه‌جا شده و ایمیل‌های شخصی‌سازی شده را برای هر مرحله ایجاد کنید.

در این سناریو سه ایمیل برای سه مرحله طراحی شده‌اند:

۱- Acknowledge (تأیید ارسال درخواست)
۲- Notify (اعلان)
۳- Answer (پاسخ‌گویی)

توانایی formMule در این مرحله و در ستون Add Merge Tags مشخص می‌شود. تمامی فیلدهایی که داده‌های آن‌ها از طریق فرم ذخیره شده‌اند در تگ‌ها در دسترس بوده و به شما امکان می‌دهد در قالب‌های ایمیل از آن‌ها استفاده کنید.

Google Forms

در کنار داده‌هایی که از فرم‌ها دریافت می‌شوند، formMule تگ‌های دیگری موسوم به Form Edit URL ارائه می‌کند که URLهای آن لینک دسترسی به یک فرم مشخص هستند. این مسأله کلید اصلی تایپ فرم‌ها در کنار یکدیگر هستند.

Google Forms

هنگامی که قالب ایمیل Notify را طراحی کردید، از درج لینک Tag مربوط به URLها مطمئن شوید، تا دسترسی به فرم اطلاعات و بروز‌رسانی آن در قالب فرم طراحی شده برای تیم پشتیبانی امکان‌پذیر باشد و البته با توجه به سطح دسترسی این بخش، حتماً Passcode را در اختیار تیم پشتیبانی قرار بدهید تا قادر به درج اطلاعات در بخش بروز‌رسانی فرم درخواست باشند.

اسکریپت گوگل و تریگرهای رخدادها

وقتی در حال بررسی سایر کاربردهای Google Forms برای رفع مشکل‌های موجود هستید، توجه داشته باشید که شما به کمک گوگل اسکریپت قادر به ایجاد Actionهای دلخواه به عنوان تریگر رخداد ثبت فرم (on form submit) هستید.

به کمک گوگل اسکریپت بدون نیاز به صرف زمان زیاد شما قادر به ایجاد کارکردهای مختلفی در زمینه اتوماسیون هستید.

تست پروسه و آزمایش گردش‌کار

پس از اتمام کارهای طراحی در Google Forms در کنار Google Sheet و افزونه‌ها، قبل از انتشار و عملیاتی کردن فرم‌ها، از صحت کارکرد گردش‌کار به همانگونه که طراحی شده و باید باشد در تمامی بخش‌ها مطمئن شوید.

به اشتراک‌گذاری فرم‌ها

پس از طراحی فرم‌ها، نوبت به انتشار و به اشتراک‌گذاری فرم‌ها است. فرم خود را باز کرده و روی کلید Send کلیک کنید تا چند گزینه برای Share کردن فرم نمایش داده شود. گزینه‌ای که با شرایط شما سازگارتر است را انتخاب کرده و فرم را برای مخاطبان خود ارسال کنید.

کنترل و نمایش داده‌ها

پس از انتشار فرم‌ها، برای پاسخ‌گویی به درخواست‌ها و تحلیل آن‌ها قادر به مانیتور کردن داده‌ها هستید.

Google Forms

داده‌های ثبت شده، در یک فایل صفحه‌ گسترده (Spreadsheet) که به فرم لینک شده است ذخیره می‌شوند.

انجام کارهای بیشتر با Google Forms

همانگونه که پیشتر اشاره شد، Google Forms کارهایی بیش از کمک به جمع‌آوری داده‌ها انجام می‌دهد. گوگل فرومز، رابط‌های کاربری فوق‌العاده‌ای را برای پروسه‌های ساده و گردش‌کارهای گوناگون ایجاد می‌کند. علاوه بر این به کمک Google Apps Script می‌توانید رخدادهای مختلفی برای اتوماسیون‌های اداری ممکن ایجاد کنید.