قالب های فارسی وردپرس 23

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 23

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

راهنمای جامع سئو (SEO) در وردپرس به زبان ساده

بهبود بخشیدن سئو وردپرس ممکن است برای کسان تازه‌کار ترسناک باشد، به‌خصوص اگر آشنایی چندانی با فناوری نداشته باشند. اما جای نگرانی هستی ندارد، چون این جستار چندان هم پیچیده نیست. شما می‌توانید با مطالعه این راهنما با مقدمات سئو آشنا شوید و سپس شروع به استفاده از آن‌ها بر روی وب‌سایت خود کنید.

سئو چیست


سئو عبارت اختصاری برای «بهینه‌سازی موتور جستجو» (Search Engine Optimization) است. سئو راهبردی است که مالکان وب‌سایت‌ها برای داشتن شدامد بیشتر از طریق شفا رتبه سایت در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. بهینه‌سازی موتور جستجو ربطی به ابله زدن گوگل یا بازی دادن سیستم ندارد. سئو صرفاً مربوط به خلق وب‌سایتی است که کد و قالب‌بندی بهینه‌ای دارد و یافتن وب‌سایت را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند.

زمانی که ملت در وب به پیگیری موضوعاتی جستجو می‌کنند که شما در مورد آن‌ها مطلبی نوشته‌اید، محتوای بهینه‌سازی شده برای موتور جستجو در نتایج جستجو بالاتر ظاهر می‌شود و کسان اکثریت از این روش وارد وب‌سایت شما می‌شوند.


چرا سئو مهم است
موتورهای جستجو غالباً بزرگ‌ترین منبع ترافیک برای اغلب وب‌سایت‌ها محسوب می‌شوند. گوگل و موتورهای جستجوی دیگر از الگوریتم‌های پیشرفته‌ای برای درک و رتبه‌بندی صفحات در نتایج جستجو کاربرد می‌کنند. ولی این الگوریتم‌ها کامل نیستند و برای اینکه درک کنند محتوای یک نوشته در ارتباط با چه موضوعی است، به کمک شما نیاز دارند.

اگر محتوا بهینه‌سازی نشده باشد، در این صورت موتورهای جستجو متوجه نمی‌شوند که آن را چگونه باید رتبه‌بندی کنند. در نتیجه وقتی ملت در باره موضوعاتی که شما در باره آن نوشته‌اید، جستجو می‌کنند، وب‌سایت شما در نتایج جستجو نما نمی‌شود و شما کل آن ترافیک را از دست می‌دهید. برای کل مالکان کسب‌وکارها مهم است که وب‌سایتشان به شیوه مناسبی در موتورهای جستجو نما شود لغایت بتوانند ترافیک جستجویشان را افزایش دهند.

مقدمات سئو وردپرس
می‌توان بحث سئو را به بحث فنی تبدیل کرد، ولی نباید این پیشه را انجام داد. با یادگرفتن تنها چند نکته مقدماتی در مورد روش سئوی وردپرس میتوانید وب‌سایت خویش را شفا بخشیده و شدامد آن را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهید. برای استفاده از فناوری‌های که در این نوشته معرفی می‌کنیم، نیاز نیست یک نابغه تکنولوژی باشید. در همین بی گمان که از وردپرس استفاده میکنید بعد آمادگی به کارگیری فناوری‌های شناسایی شده را دارید. پیش به‌سوی بهبود وب‌سایت وردپرس!

بررسی تنظیمات نمایش وب‌سایت
وردپرس یک امکان داخلی برای مخفی کردن محتوای وب‌سایت از موتورهای جستجو دارد. هدف از تدارک این گزینه، برپایی فرصتی برای آماده‌سازی وب‌سایت پیش از عرضه عمومی آن بوده است. ولی بعضی اوقات این گزینه به‌صورت تصادفی انتخاب می‌شود و مایه می‌شود که وب‌سایت از دید موتورهای جستجو پنهان بماند.

اگر وب‌سایت شما در نتایج جستجو نما نمی‌شود، در این صورت نخستین چیزی که باید رسیدگی کنید، این است که این گزینه انتخاب نشده باشد. بس است وارد محیط مدیریت وب‌سایت وردپرس شوید و به صفحه Settings » Reading بروید.



در ذیل صفحه به تقسیم Search Engine Visibility بروید و مطمئن شوید که گزینه (Discourage search engines from indexing this site) گزینش نشده باشد. بر روی دکمه «Save Changes» کلیک کنید لغایت تغییراتی که سپریدن داده‌اید، اندوخته شوند.

استفاده از ساختارهای url پسندیده سئو در وردپرس
Url های مناسب حاوی کلماتی هستند که به‌طور روشن محتوای صفحه را توصیف می‌کنند و خواستن آن‌ها برای انسان و در ضمن موتورهای جستجو آسان است. بعضی از نمونه‌های url های مناسب در ادامه ارائه شده‌اند:

http://www.Wpbeginner.Com/how-to-install-wordpress/
http://www.Wpbeginner.Com/common-wordpress-errors-and-how-to-fix-them/

توجه داشته باشید که این url ها خوانا هستند و کاربر میتواند تنها با نگاه کردن به آن‌ها محتوای صفحه را گمان بزند. بعد url های غیر مناسب برای سئو چه شکلی هستند؟

http://www.Wpbeginner.Com/?P=10467
http://example.Com/archives/123

موارد فوق از اعدادی استفاده میکنند که ربطی به محتوای صفحه ندارد و کاربر نمیتواند با نگاه کردن به آن‌ها گمان بزند که محتوای صفحه چیست. به کارگیری ساختارهای پیوند یکتایی که برای سئو مناسب هستند، شایستن بالاتر آمدن وب‌سایت شما در نتایج جستجو را افزایش می‌دهد. در ادامه شیوه بررسی و به‌روزرسانی ساختار پیوند یکتای سایت وردپرس را مشاهده می‌کنید.


برای این قصد باید به آدرس Settings » Permalinks بروید. گزینه post name را برگزیدن کنید و سپس بر روی دکمه Save Changes کلیک کنید لغایت تغییرات اندوخته شوند.



نکته: اگر وب‌سایت شما برای بیش از شش ماه کار و جنبش داشته است در این چهره ساختار پیوند یکتای خود را تغییر ندهید، مگر اینکه از گزینه‌های عددی کاربرد کنید. اگر از ساختار روز و نام نوشته یا ماه و نام نوشته استفاده می‌کنید، به این کار پیوسته دهید. با تغییر دادن ساختار پیوند یکتا بر روی وب‌سایت‌های باستانی پیوستگی مطالب با رسانه‌های اجتماعی قطع میشود و خطر از دست رفتن رتبه موجود سئو نیز وجود دارد.

اگر ناچار باشید ساختار پیوند یکتای خود را تغییر دهید در این چهره باید از یک فرد کارآزموده بخواهید این پیشه را اتمام دهد و نوشته‌های شما را به‌طور صحیحی ریدایرکت کند.

www یا بدون www
اگر به تازگی وب‌سایت خود را پیش درآمد کرده‌اید در این چهره باید برگزیدن کنید که میخواهید آیت سایت‌تان با www (مثال: http://www.Example.Com) یا بدون آن (مثال: http://example.Com) پیش درآمد شود. موتورهای جستجو این دو وب‌سایت را متفاوت از هم می‌شناساند فلذا باید یکتا از آن‌ها را بهره‌گیری کنید.

می‌توانید با مراجعه به صفحه Settings » General ترجیح خود را تنظیم کنید. ترجیح خودتان را در هر دو فیلد WordPress Address و Site Address وارد کنید.



برخلاف آنچه برخی افراد میگویند از نگرش سئو هیچ‌کدام از گزینه‌های بالا بر دیگری ارجحیت ندارد.

بهترین افزونه سئو وردپرس
یکی از بهترین بخش‌های وردپرس این است که برای هر چیزی یک افزونه وجود دارد و سئو نیز از این قاعده مستثنا نیست. هزاران افزونه سئو وردپرس وجود دارند که باعث شده است برگزیدن گرد از آن‌ها برای افراد تازه کار به کاری مشکل تبدیل شود. به‌جای اینکه برای وظایف گوناگون سئو، افزونه‌های جداگانه نصب کنید، می‌توانید از افزونه‌های سئوی وردپرسی بهره‌گیری کنید که همه جوانب را با هم داشته باشد و هم‌چنین مجانی باشند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.