قالب های فارسی وردپرس 23

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 23

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

با این تنظیمات، حساب گوگل خود پس از مرگ را کنترل کنید!

آیا می‌خواهید عکس‌های خانوادگی خود را پس از مرگ به اشتراک بگذارید اما نمی‌دانید چه تاریخی برای این تنظیمات لحاظ کنید؟ این کار با ویژگی Inactive Account Manager در گوگل شدنی است. در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید چگونه حساب گوگل خود را پس از مرگ، زنده نگه دارید!

چگونه می‌توانید اطلاعات گوگل خود را پس از مرگ مدیریت کنید؟

شاید فکر کردن به این موضوع چندان خوشایند به نظر نیاید، اما به هر حال یک روز شما خواهید مرد و دستتان از قلمروی دنیای آنلاین هم کوتاه خواهد شد. در چنین روزهایی، اکانت‌های آنلاین می‌توانند حاوی اطلاعاتی باشند که ممکن است تمایل به باقی ماندن آن‌ها داشته باشید.

حساب کاربری شما قابلیتی به نام “Inactive Account Manager” دارد. اگر چه، این ویژگی، چندین سال است که وجود دارد، اما عملا در میان کاربران گوگل ناشناخته باقی مانده است. از این رو خیلی از افرادی که حساب کاربری گوگل دارند از چنین قابلیتی بی‌خبر هستند.

Inactive Account Manager همان چیزی است که طرفداران فیلم‌های جاسوسی قدیمی و تریلرهای روانشناسانه، آن را به عنوان "تغییر وضعیت به حالت مرده" تلقی می‌کنند. از این رو چنانچه تا یک مدت زمان X که خود تعیین کرده‌اید، وارد حساب گوگل خود نشوید سرورهای گوگل به طور خودکار داده‌های مورد نظر شما را با افراد انتخابی شما به اشتراک می‌گذارند. ضمن این که می‌توانند بنا بر خواسته‌ی شما، حساب کاربری را پس از مدت زمان X حذف کنند.

به این ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مواردی مثل عکس‌های خانوادگی ذخیره شده در Google Photos در دسترس خانواده‌ی شما قرار می‌گیرند، همسر شما برای مدیریت کسب و کار می‌تواند به اطلاعات تماس شما دسترسی کامل پیدا کند یا فرد مورد نظرتان به حساب شما پس از مرگ یا ناتوانی فیزیکی دسترسی خواهد داشت.

راه‌اندازی Inactive Account Manager

برای تنظیم Inactive Account Manager، مطمئن شوید که وارد حساب گوگل خود شده‌اید. سپس وارد این صفحه شوید.

در صفحه‌ی باز شده روی دکمه‌ی Setup کلیک کنید.

Inactive Account Manager

تمام مراحل راه‌اندازی در یک صفحه قرار گرفته‌اند، اما در این توضیحات هر بخش به صورت جدا بررسی خواهد شد. نخستین بخش، "به من اطلاع بده" یا Alert me است.

Alert me

در اینجا حتما لازم است که شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و کد امنیتی ارسال شده توسط گوگل را وارد کنید.

علاوه بر این، بهتر است آدرس ایمیل دیگری (به غیر از جیمیل مربوط به حساب کاربری) را که استفاده‌ی مداوم از آن دارید در فهرست آدرس‌های ایمیل وارد کنید.

در مرحله‌ی بعد یک مهلت زمانی تعیین می‌کنیم.

timeout period

این مهلت زمانی حداقل ۳ ماهه و حداکثر ۱۸ ماهه است و فارغ از انتخاب مدت زمان مورد نظر، یک ماه مانده به پایان آن گوگل شما را مطلع خواهد کرد.

در مرحله‌ی بعد که Notify contacts and share data است، دو بخش adding trusted contacts وSet auto-response in Gmail وجود دارد. شما می‌توانید تا ۱۰ تماس مورد اعتماد خود را در این قسمت وارد کرده و درجه‌ی میزان دسترسی هر یک را مشخص کنید. برای افزودن اطلاعات تماس روی گزینه‌ی Add trusted contact کلیک کنید.

Notify contacts and share data

سپس آدرس ایمیل‌های آن‌ها را وارد کنید. چنانچه می‌خواهید مشخص کنید که چه اطلاعاتی با فرد انتخاب شده به اشتراک گذاشته شود گزینه یShare my data with this contact را با چک‌مارک فعال کنید. سپس بر روی Next کلیک کنید.

در مرحله‌ی بعد لازم است که شماره تماس افراد انتخاب شده را وارد کنید. از این بابت نگران نباشید. چرا که قرار نیست آن‌ها از انتخاب شدن خود توسط شما مطلع شوند و بعدا در این باره با شما در مورد مرگ و وصیت‌نامه! گفتگو کنند. سپس باید مشخص کنید که کدام بخش از اطلاعات شما با آن‌ها به اشتراک گذاشته شود. پیشنهاد می‌دهیم که روی این بخش با وسواس بیشتری متمرکز شوید و سریع گزینه‌ی Select all را انتخاب نکنید. شاید خیلی از ما عکس‌های خود را در Google Photo با کمال میل با خویشاوندان خود به اشتراک بگذاریم اما ترجیح دهیم که تاریخچه‌ی جستجوهای ما خصوصی باقی بماند. پس از انتخاب گزینه‌های مورد نظر، روی Next کلیک کنید.

در مرحله‌ی نهایی راه‌اندازی، پیامی برای مخاطبان مورد انتخاب خود می‌نویسید. این مرحله، اختیاری نیست و باید حداقل پیامی در حد یک خط با درج موضوع وارد کنید.

پس از نوشتن متن پیام، روی گزینه Save‌ کلیک کنید و همین مراحل را برای تماس‌های بعدی تکرار کنید.

چنانچه مایل باشید می‌توانید یک پیام خودکار، راه‌اندازی کنید و پیامی به همه‌ی اعضای موجود در فهرست گوگل خود ارسال کنید. فرض کنید یک کسب و کار کوچک داشته‌اید که از طریق جیمیل سفارش‌های مربوط به آن را دریافت می‌کردید. در این حالت می‌توانید یک سیستم پاسخ گوی خودکار راه‌اندازی کنید که به مشتریان اطلاع دهد این کسب و کار به دلیل فوت شما! تعطیل شده است.

گام آخر مهم‌ترین مرحله است: مشخص کردن این که حساب کاربری گوگل شما پس از پایان یک مهلت زمانی مقرر، پاک شود.

پاک کردن حساب گوگل

از آنجا که هیچ گزینه‌ای مبنی بر حذف بخشی از داده‌ها وجود ندارد، در این تصمیم‌گیری باید دقت بیشتری به خرج دهید. برای مثال نمی‌توانید انتخاب کنید که تاریخ جستجو و ایمیل شما حذف شود اما محتوای آپلود شده در یوتیوب و پست‌های Blogger دست نخورده باقی بماند. در واقع انتخاب این حالت، همان "تغییر وضعیت به حالت مرده" است!

پس از این که تمام گزینه‌ها را انتخاب کردید ، برای فهرست مورد اعتماد خود یادداشت نوشتید و متن پاسخ خودکار ایمیل‌های ارسالی را آماده کردید، روی دکمه Enable کلیک کنید تا فرآیند راه‌اندازی تکمیل شود.

در صورت کامل شدن روند، صفحه نمایش به این شکل ظاهر خواهد شد:

در صورتی که بخواهید، می‌توانید گزینه‌ی ایمیل یادآوری را غیر فعال کنید. اما فعال بودن این گزینه مفید خواهد بود. چرا که با یادآوری آن می‌توانید به بخش ویرایش تنظیمات وارد شوید و در صورت تمایل، این تنظیمات را غیرفعال کنید.

چگونه تگ خودکار فیس بوک را غیرفعال کنیم؟

بعد از اینکه یک قاضی قانونی مبنی بر اینکه کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به دلیل استفاده بعضی از این شبکه‌ها از چهره‌هایشان (که در پایگاه داده خود ذخیره کرده‌اند) از آنها شکایت کنند، وضع کر، فیس بوک با مشکلاتی مواجه شد.

مسئله این است که فیس بوک به دلیل ذخیره کردن چهره‌ها٬ از طریق تگ پیشنهادیش این امکان را به مردم می‌دهد که دوستانشان را در عکس‌ها تگ کنند.

به هنگام آپلود عکس این انتخاب را دارید که گرینه‌ی پیشنهاد تگ را غیر‌فعال کنید اما این کار باید برای تک تک عکس‌ها به صورت جداگانه انجام گیرد.

از آنجایی‌که فیس بوک این داده‌های بیومتریک را بدون اجازه صریح کاربران گرداوری کرده شاکیان معتقدند که این شبکه به حریم کاربر تجاوز می‌کند. اما امکان غیر فعال کردن پیشنهاد تگ از روش زیر وجود دارد:

در ابتدا به settings رفته و گزینه‌ی Timeline and Tagging را انتخاب کنید.

فیس بوک

سپس نوار اسکرول را پایین برده تا به قسمت tag suggestions برسید.

فیس بوک

گزینه Friends را به No One تغییر دهید.

فیس بوک

بر طبق مرکز کمک (Help Center)فیس بوک٬ شما از این دو روش شناسایی می‌شوید:

اطلاعات موجود در مورد عکس‌هایی که شما در آنها تگ شده اید.

زمانی‌که شما در عکسی تگ می‌شوید یا برای پروفایل خود عکسی می‌گذارید٬ ما تگ‌ها را با حساب کاربری(اکانت) شما ربط می‌دهیم و وجه اشتراک این عکس‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم و در نهایت خلاصه‌ای از این مقایسه را ذخیره می‌کنیم. اگر شما هرگز در عکسی در فیس بوک تگ نشده اید یا در عکس‌های خودتان هرگز تگ نکرده‌اید٬ ما دیگر هیچ اطلاعاتی از شما نخواهیم داشت.

مقایسه‌ی عکس‌های جدید شما با اطلاعات ذخیره شده در مورد عکس‌هایی که شما در آنها تگ شده اید.

تغییرات بزرگ در موتور جستجوی گوگل با استراتژی mobile-first indexing

گوگل از زمان راه‌اندازی موتور جستجوی خود (حدود ۲۰ سال پیش) تاکنون، برای تعیین پارامتر‌های رتبه‌دهی نظیر میزان ارتباط با هدف شکل‌دهی به ایندکس جستجو، همواره از نسخه‌ی دسکتاپ وب‌سایت‌ها استفاده کرده است. در سال ۱۹۹۷ بخش عمده‌ای از استفاده‌ی کاربران از محتوای اینترنتی، از طریق کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌ها صورت می‌گرفت، در حالی که شهرت یافتن دستگاه‌های موبایل و استفاده‌ی عموم از آن‌ها، نیازمند یک فرصت ۱۰ ساله‌ی دیگر بود.

گوگل با پی بردن به اینکه، بسیاری از جستجوهای کاربران با استفاده از دستگاه‌های موبایل انجام می‌شود، آزمایش روند دیگری موسوم به mobile-first indexing را آغاز کرده است. این موضوع می‌تواند برای وب‌مسترها، بسته به نوع پیکره‌بندی وب‌سایتی که در اختیار دارند، جالب توجه باشد.

گوگل با اذعان به اهمیت موضوع مورد بحث، اعلام کرده است:

ما متوجه اهمیت تغییر اخیر در روند ایندکس خود هستیم و با جدیت آن را دنبال می‌کنیم. طی ماه‌های آینده، به دقت متد جدید خود را در یک مقیاس کوچک آزمایش کرده و پس از آن که از رضایت‌مندی کاربران از متد جدید، اطمینان حاصل کردیم، این تغییرات را در مقیاس بزرگ‌تری اعمال خواهیم کرد.

اگرچه وب‌سایت‌های پویا و بهینه شده برای موبایل، نیازمند تغییر چندانی نیستند، اما گوگل برای آن دسته از وب‌سایت‌هایی که برای دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ، مارک‌آپ جداگانه‌ای دارند، چند توصیه داشته است. در غیر این صورت، وب‌سایت‌هایی که تنها برای استفاده در دستگاه‌های دسکتاپ بهینه شده‌اند، مطابق روند کنونی ایندکس خواهند شد.

وب‌مستر وب‌سایت‌هایی که نسخه‌ای بهینه شده برای موبایل ندارند، احتمالا با شنیدن این خبر، انگیزه‌ای برای توسعه و به کارگیری راهکاری مناسب را خواهند داشت. با این حال گوگل بهره‌گیری از یک راهکار محتاطانه را توصیه می‌کند، چرا که "یک وب‌سایت دسکتاپ‌-محور با عملکرد مناسب، بهتر از یک نسخه‌ی موبایل نابسامان است".

افزایش بازدید سایت به روش بازنشر محتوای قدیمی

۳٫ افزایش بازدید سایت به روش بازنشر محتوای قدیمی

ویرایش محتوای کهن بسیار به افزایش شدامد سایت شما از راه ورودی های گوگل کمک می کند، اما به انفرادی چه بسا نتواند سبب افزایش شدامد وب سایت شما بشود…


من پیشنهاد می کنم حتما پس از ویرایش هر محتوا، آن را مانند یک محتوای تازه منتشر شده، در همگی کانال های ارتباطی خود بازنشر کنید!


به عنوان نمونه بعد از این که من مقاله سوشیال سیگنال خودم را پس از ۲ ماه آپدیت کردم، آن را در کانال های زیر مجددا بازنشر کردم :


ارسال نوشتار به اعضا خبرنامه ایمیلی وبمستر خاکستری

بازنشر محتوای باستانی ترافیک وب سایت ترافیک افزایش بازدید سایت

بازنشر محتوای قدیمی برای اعضا خبرنامه ایمیلی می تواند سبب افزایش شدامد سایت شود.


اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی گوناگون مانند؛ توییتر و لینکدین

بازنشر محتوای قدیمی افزایش ترافیک تارنما افزایش ترافیک سایت افراد پرکار در گستره وب هستند، انتشار یا بازنشر محتوا در توییتر می تواند بازخورد نکویی برای شما داشته باشد.


من را در توییتر پیگیری کنید!


بازنشر محتوای کهنه ترافیک تارنما ترافیک افزایش بازدید سایت

لینکدین شبکه اجتماعی چیره دست کسب و کارهاست و اگر در مقوله حرفه ای خود، کانکشن های احسان داشته باشید، می تواند بازخورد نکویی بگیرید.


من را در لینکدین تعقیب کنید!


اشتراک گذاری درونمایه در تلگرام

بازنشر محتوای باستانی افزایش شدامد وب سایت افزایش ترافیک افزایش بازدید سایت

با وجود فیل*ترینگ تلگرام، کماکان این پیام رسان می تواند بازخورد خوبی برای شما داشته باشد.


بنابراین اگر محتواهای باستانی خویش را ویرایش کردید، حتما لازم است که بازنشر دوباره آن را سپریدن دهید. این پیشه سبب  افزایش بازدید گوگل رایگان  شما می شود و می توانید از محتوای آپدیت شده خود کاربرد بیشتری ببرید.


* حرفه ای ها بخوانند : اگر می خواهید محتواهای خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید، حتما پروا داشته باشید که یک متن نیز برای آن اضافه کنید و تنها لینک را منتشر نکنید! اضافه کردن یک توضیح سبب می شود که بیننده بیشتر با این پست درگیر شود و در پایان می توانید گواه افزایش نرخ کلیک یا CTR باشید!


۴٫ افزایش ترافیک سایت به کمک اینفلوئنسرها

تقریبا در هر گویه ای یک یا چند فرد تاثیرگذار یا به اصطلاح اینفلوئنسر وجود دارند که حرف و سخن آنها بر روی کسان بسیاری کارایی می گذارد.


حال فرض کنید یک اینفلوئنسر که با مخاطبان خفته سوداگری شما سر و کار داشته باشد، شما و محتوایتان را به دیگران پیشنهاد کند! چه اتفاقی می افتد؟ طبیعتا کسان زیادی با دیدن مثبت به سراغ محتوای شما خواهند آمد و این سبب افزایش شدامد وب سایت شما می شود.


به عنوان نمونه نمودار زیر را ببینید. این نمودار پرتو دهنده تعداد بازدید یومیه وبسایت وبمستر خاکستری است :


تاثیر اشتراک گذاری درونمایه بدست افزایش ترافیک وب سایت افزایش ترافیک سایت روبرو آمارگرفتن بازدید وبمستر خاکستری است، بعد از اینکه تنها یگانه از کسان تاثیرگذار محتوای من را به اشتراک گذاشت.


دقیقا چکاد این نمودار، معاش است که من رفرنس تعلیم لینک سازی خودم را به افراد کارایی گذار در زمینه بازاریابی اینترنتی ارائه کردم و از آنها درخواست کردم لغایت محتوای من را به اشتراک بگذارند.


چند مورد مهم در ارتباط با افزایش ترافیک سایت به کمک اینفلوئنسرها

درباره این نوع افزایش شدامد سایت باید به چند مورد پروا کنید.


اول از کل اینکه بسته به روشی که شخص اینفلوئنسر محتوای شما را به اشتراک می گذارد، این افزایش بازدید می تواند همیشگی و استوار و یا موقتی باشد.


به عنوان نمونه انتشار درونمایه در استوری اینستاگرام افزایش بازدید موقتی و در تلگرام افزایش بازدید نسبتا موقتی برای شما خواهد داشت. ولی اگر محتوای شما بصورت یک پست در وبسایت فرد اینفلوئنسر قرار بگیرد، می تواند بازدید دائمی و ارزشمندی برای شما داشته باشد.


مورد مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که از چه روش هایی باید بهره‌گیری کنیم لغایت فرد اینفلوئنسر نسبت به انتشار محتوای ما ترغیب بشود. در زیر به چند نکته اشاره می کنم که لازم است حتما آنها را رعایت کنید :


در درجه اول محتوای ما باید بی همانند باشد! محتوای بی نظیر خودشان فرد مقابل را خوشنود خواهند کرد.

سایت شما باید توانایی تحمل یک افزایش ترافیک موقتی سریع را داشته باشد و اصطلاحا هاست شما نباید با افزایش بازدید سایت، Down شود. چرا که این سوژه هم برای منش برند و هم از عقیده سئو برای شما خوب نخواهد بود!

صفحه موردنظر در بهینه ترین حالت آماده شده باشد، به عنوان مثال باید فرآیندهای لیدسازی یا Lead Generation خویش را در بهینه ترین حالت اجرا کنید و صفحه موردنظر به نکویی بتواند کاربر بازدیدکننده را به قصد نهایی شما (که ممکن است عضویت یا فروش باشد) برساند.

حتما بررسی کنید که شخص موردنظر به جستار محتوای شما علاقمند است. برای این که از این سوژه مطمئن شوید، باید محتواهایی که قبلا بدست این کسان به اشتراک گذاشته شده است را بررسی کنید تا ببینید آیا محتوایی مشابه مورد شما هستی دارد یا نه.

پس از رعایت کردن ۳ باره بالا، باید از فرد اینفلوئنسر درخواست کنیم. حتما در خواستتان را در موعد مناسب، در بستر مناسب و با لحن کاملا محترمانه ذکر کنید.

از گفتن عباراتی مثل «لطفا نوشتار من رو به اشتراک بذارین» نترسید و حتما هدف خویش را بگویید.

استارتاپی با هدف بازیافت پلاستیک به شیوه‌ای جدید

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که بعد از ورود پلاستیک‌ها به محل بازیافت چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ پلاستیک‌ها معمولا به سه روش بازیافت می‌شوند. اولین روش این است که پلاستیک‌ها شسته و تکه‌تکه شده و در فرآیند قالب‌گیری به بطری‌های جدید تبدیل می‌‌شوند. دومین روش ذوب کردن پلاستیک و تبدیل آن به روغن یا سوخت برای تأمین انرژی ماشین است و سومین روش استفاده از آنزیم‌های پلاستیک خوار برای تجزیه‌ی پلاستیک توسط دانشمندان است.

اما روش دیگری هم وجود دارد که به بازیافت پلاستیک‌های نامناسب مانند کیسه‌های پلاستیکی کمک می‌کند. به تازگی استارتاپی به نام BioCellection فعالیت خود را در سن خوزه آغاز کرده تا شکل جدیدی به فرآیند بازیافت این شهر بدهد. BioCellection حاصل همکاری دو کارآفرین چینی است که شرکت خود را در دوران دانشجویی افتتاح کردند. آن‌ها در مصاحبه با CNN گفته‌اند کاتالیزوری طراحی کرده‌اند که می‌تواند پلاستیک را طی فرآیندی تجزیه کند. فرآیندی که سریع و ارزان است و تنها سه ساعت زمان می‌برد.

BioCellection

در پایان فرآیند، پلاستیک به ماده‌ی شیمیایی تبدیل می‌شود که می‌تواند برای تولید رنگ، لباس نایلونی، کف کفش، قطعات ماشین، قطعات الکترونیک و عطر مورد استفاده قرار بگیرد. بنیان‌گذاران این استارتاپ معتقدند تکنولوژی BioCellection نرخ تبدیل ۹۰ درصد دارد و می‌تواند در آینده بهتر شود. شهر سن خوزه برنامه‌های متنوعی برای بازیافت دارد. ایناستارتاپ نیز به مدت یک سال در شهر سن خوزه فعالیت می‌کند تا عملکرد آن مورد ارزیابی قرار بگیرد. برنامه‌ی یک ساله‌ی شرکت روی بازیافت زباله‌های مربوط به بطری شیر، شامپو، بسته‌بندی کره، کیسه‌ی مواد غذایی و نوعی بست پلاستیکی تمرکز خواهد کرد.

مدیر خدمات زیست محیطی سن خوزه گفته است این شهر از همکاری با استارتاپ‌های فعال در زمینه‌ی مدیریت زباله استقبال می‌کند. هدف آن‌ها رساندن تولید زباله به صفر و محافظت از زمین برای نسل آینده است. در حال حاضر کشورهای زیادی روی برنامه‌های بازیافت زباله سرمایه‌گذاری کرده‌اند و شهرهایی مانند سن خوزه در تلاش هستند تا با مدیریت صحیح زباله، پلاستیک‌های استفاده شده را به محصولات قابل استفاده تبدیل کنند. کالیفرنیا مصرف کیسه‌های پلاستیکی یک بار مصرف را در سال ۲۰۱۶ ممنوع کرد اما هنوز هم برای بازیافت نوعی پلاستیک سفت مشکل دارد. این نوع پلاستیک‌ها که از رزین پلی اتیلن تولید می‌شوند و زمانی قابل بازیافت هستند که خشک و تمیز باشند.

BioCellection

این مدل پلاستیک زمانی که به باقی‌مانده‌ی مواد غذایی یا سایر زباله‌ها آغشته می‌شوند دیگر بازاری ندارند و معمولا دفن می‌شوند. اما استارتاپ BioCellection با دریافت سرمایه‌ی ۲۴۰ هزار دلاری قصد دارد با استقرار آزمایشگاه‌های سیار در مراکز بازیافت شهر این مشکل را از بین ببرد. اگر برنامه‌ی آزمایشی خوب پیش برود استارتاپ BioCellection تجهیزات خود را در سایر مناطق آمریکا و محل‌هایی که پلاستیک بیشتری برای بازیافت وجود دارد گسترش خواهد داد.