هرچقدر هم مراقب سیستم مبتنی بر ویندوز یا macOS خود باشید، باز هم در بیشتر اوقات سر و کله مشکلات آزاردهندهای پیدا میشود که خلاصی از آنها معمولاً وقتگیر و گاهی بسیار سخت است. در همین رابطه برای شما خبر خوبی داریم؛ خوشبختانه نرمافزارهای رایگان زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها حداقل میتوانید شدت این مشکلات را تا حدی کمتر کنید. در ادامه به ۱۱ نرمافزار رایگان میپردازیم که در این زمینه تا حد زیادی مثمر ثمر واقع میشوند. البته قبل از بهرهگیری از نرمافزارهایی که تنظیمات اصلی سیستم را تغییر میدهند-مانند برنامههای مربوط به رجیستری-توصیه میکنیم از فایلهای مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل، بتوانید به فایلهای مهم خود دسترسی داشته باشید.
یکی از کارهایی که برای عملکرد روان سیستم-بهخصوص در زمینهی ویندوز-میتوان انجام داد، بهروز نگهداشتن درایور قطعات مختلف سیستم است تا ارتباط میان قطعات سختافزاری و سیستمعامل همواره در بهترین حالت ممکن باشد. یکی از بهترین برنامههای رایگانی که چنین کاری را انجام میدهد، برنامه IObit Driver Booster است که کتابخانهی آن از بیش از ۳ میلیون درایور بهره میبرد و برندهای مشهوری مانند اینتل، انویدیا و AMD را به خوبی پوشش میدهد. بعد از نصب و اجرای این برنامه، نسخهی فعلی درایورهای موجود را بررسی میکند و جدیدترین نسخهی آنها را دانلود میکند.
در ویندوز ۱۰، به غیر از ابزار Windows Defender، از بین بسیاری از آنتیویروسهای رایگان، میتوانید یکی را برای افزایش امنیت سیستم انتخاب کنید. هرچند در اینجا قصد نداریم بین این آنتیویروسهای رایگان مقایسهای انجام دهیم، اما باید بگوییم که نسخه رایگان Avira یکی از بهترین گزینههای موجود محسوب میشود.
علاوه بر شناسایی بدافزارهای موجود در بخشهای مختلف سیستم، این آنتیویروس میتواند فایلهای آسیبدیده را اصلاح کند، از فایلهای شخصی کاربر محافظت کند و در ضمن میتواند در مورد لینکهای مشکوک به کاربر هشدار بدهد. علاوه بر موارد ذکرشده، این آنتیویروس بسیار سبک است و تأثیر چندانی بر سرعت سیستم ندارد.
اگر پس از حذف اشتباهی یک فایل خواستار بازگشت آن هستید، میتوانید از نرمافزار رایگان Recuva بهره ببرید. البته در این زمینه هیچ تضمینی وجود ندارد، اما اگر در بخش فیزیکی دیسک که فایل قرار داشته، فایلهای جدیدی ذخیره نشده باشد، این برنامه به احتمال زیاد میتواند فایلهای حذفشده را برگرداند.
این برنامه با استفاده از علائم مربوط به چراغ راهنمایی، احتمال بازگشت فایلها را نشان میدهد و هرچه زمان کمتری از حذف فایل گذشته باشد، احتمال بازگشت آن بیشتر است. برای بازگشت فایلهای حذف شده میتوانید راه ساده یا پیشرفته را امتحان کنید و در بخش پیشرفته، کنترلهای بیشتری در اختیار کاربر قرار میگیرد.
گاهی اوقات که آنتیویروس به دلایل مختلف به درستی کار نمیکند یا یک بدافزار در عملکرد آن اختلال ایجاد کرده، ناچار به استفاده از برنامهی جداگانه برای شناسایی و حذف بدافزار مذکور هستید. در همین زمینه، برنامه رایگان Microsoft Safety Scanner انتخاب ایدئالی محسوب میشود و میتواند چنین کاری را به خوبی انجام دهد. با انتقال آن به فلش درایو، میتوانید از این برنامه برای شناسایی و حذف بدافزار سیستمهای دوستان و اعضای خانواده هم استفاده کنید.
برنامه FixWin میتواند بسیاری از مشکلات کوچک ولی آزاردهندهی ویندوز را اصلاح کند. در این برنامه، ۶ تب وجود دارد که یکی از آنها بخش Troubleshooters است و ابزارهای موجود در این بخش میتوانند مشکلات کوچک ویندوز را اصلاح کنند. اگر در ویندوز با باگ عجیبوغریبی مواجه شدهاید، پیش از انجام هر کاری ابتدا از این برنامه بهره ببرید، زیرا احتمالاً ابزارهای موجود در این برنامه از پس اصلاح باگ مذکور برمیآیند.
این برنامه از پس حل بیشتر مشکلات مربوط به رجیستری ویندوز برمیآید و علاوه بر این از قابلیتهای دیگری هم بهره میبرد. این برنامه رابط کاربری بسیار سادهای دارد و نقطه وقت آن در حلوفصل مشکلات کوچکی است که شاید از چشم دیگر برنامههای مربوط به بهینهسازی مخفی بماند.
نکتهی مثبت این برنامه این است که برای بهرهگیری از آن لازم نیست اطلاعات زیادی در رابطه با رجیستری و دیگر جزییات ویندوز داشته باشید و خود آن بیشتر کارها را برای کاربر انجام میدهد. همچنین این برنامه میتواند بدافزارهای حاضر در سیستم را شناسایی کند، مشکلات مربوط به سیستم ذخیرهسازی فایل را بررسی میکند و در صورت لزوم، کاربر را روانهی بخش Safe Mode میکند.
برنامه SUPERAntiSpyware از جملههای برنامههای امنیتی رایگان است که سابقهی زیادی دارد و یکی از دلایل موفقیت آن هم به این موضوع برمیگردد که این برنامه همواره از بانک اطلاعاتی بهروزی در زمینهی بدافزارها و جاسوسافزارها بهره میبرد و جلوی نفوذ گسترده این موارد را میگیرد.این برنامه رابط کاربری بسیار سادهای دارد و استفاده از آن هم بسیار آسان است. علاوه بر ابزارهای امنیتی، این برنامه از ابزارهای مربوط به بهینهسازی ویندوز هم بهره میبرد.
سیستمعامل macOS از فایروال قدرتمندی بهره میبرد اما اگر برای بهرهگیری از برخی از سایتها یا برنامهها با مشکل مواجه میشوید، میتوانید از برنامه رایگان Murus Lite استفاده کنید. این برنامه به شما اجازه میدهد که به تنظیمات پیشرفتهی فایروال دسترسی داشته باشید و آنها را با توجه به نیازهای خود تغییر دهید.
اگر در زمینهی تنظیمات فایروالها تخصصی ندارید، به هیچ عنوان نگران نباشید، زیرا برنامه Murus از تنظیمات از پیش تعیینشدهای بهره میبرد که استفاده از آن را راحتتر میکند. Murus Lite نسخهی رایگان Murus است و برای قابلیتهای پیشرفتهتر باید مبلغی را بپردازید.
با استفاده از این برنامه میتوانید برنامههای مختلف را بهطور کامل پاک کنید تا در سیستم اثری از آنها باقی نماند. به عبارتی دیگر، بعد از حذف برنامهها، بخشی از فایلهای آنها در سیستم باقی میماند و این موضوع به مرور زمان میتواند منجر به کاهش سرعت سیستم و مشکلات متعددی شود.
استفاده از این برنامه بسیار ساده است. فقط کافی است میانبر برنامه موردنظر را به محیط این برنامه بکشانید و AppCleaner بهصورت خودکار تمام فایلهای مربوط به برنامهی مذکور را بهسرعت پاک میکند.
در چند سال اخیر ادوبی تلاش کرده که برنامههای عضو Creative Cloud را برای مهمترین پلتفرمها عرضه کند. ساعاتی پیش، این شرکت در یک کنفرانس در لسآنجلس رسما اعلام کرد که نسخهی کامل فتوشاپ روانهی آیپد میشود.
قابلیتهای نسخهی دسکتاپ کمکم و به مرور زمان روانهی نسخهی آیپد این اپلیکیشن میشود.
البته این عرضه در سال ۲۰۱۹ صورت میگیرد و از آن زمان میتوانید در آیپد خود به تمام امکانات فتوشاپ دسترسی داشته باشید. به گفتهی ادوبی، قابلیتهای نسخهی دسکتاپ کمکم و به مرور زمان روانهی نسخهی آیپد این اپلیکیشن میشود. مانند دیگر اپلیکیشنهای ادوبی، این نسخه از فتوشاپ هم بهراحتی با دیگر فتوشاپهای موجود در گجتهای دیگر سینک میشود تا بدون نگرانی بتوانید کارهای خود را بین گجتهای مختلف تقسیم کنید. در ضمن با توجه به اینکه آیپد بیش از هرچیزی یک گجت لمسی محسوب میشود، ادوبی رابط کاربری این نسخه را از اول طراحی کرده که تجربه کاربری خوبی را برای افراد رقم بزند. در ضمن این نسخه به خوبی از قلم استایلوس هم پشتیبانی خواهد کرد.
ادوبی میگوید که کد اصلی این نسخه و نسخهی دسکتاپ، یکسان است و به همین خاطر از لحاظ قدرت و عملکرد و نتایج نهایی، شاهد تفاوتی نخواهیم بود. در حال حاضر، این تمام اطلاعاتی است که در رابطه با این برنامه گفته شده است. برای دستیابی به اطلاعات بیشتر، باید تا سال ۲۰۱۹ صبر کنیم.
منبع: TechCrunch
موزیک پلیر نوستالژیک Winamp نهتنها هنوز وجود دارد، بلکه سال آینده بهروزرسانی مهمی برای آن عرضه خواهد شد. شرکت Radionomy که چند سال پیش حق و حقوق این برنامه را خرید، گفته که آنها قصد دارند یک برنامه همهجانبه برای پادکستها، پلیلیستها و استریم ایستگاههای رادیویی و موارد اینچنینی عرضه کنند تا تمام نیازهای کاربران در یک پلتفرم جامع ارائه شود. طبق گزارش TechCrunch، این بهروزرسانی در سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد.
جزییات مربوط به این احیاء چندان زیاد نیست. چیزهایی که میدانیم این موارد هستند: یک اپلیکیشن موبایل Winamp برای پلتفرمهای iOS و اندروید عرضه میشود و نسخهی دسکتاپ هم تا حد زیادی متحول خواهد شد. دو روز دیگر در تاریخ ۱۸ اکتبر یک آپدیت برای این برنامه عرضه میشود که از سال ۲۰۱۳ و نسخه ۵.۶۶۶ این موزیکپلیر، این اولین باری است که چنین اتفاقی رخ میدهد. در حقیقت قبل از اینکه این برنامه در انتهای همان سال به فروش برسد، توسعهی آن متوقف شده بود. این آپدیت مشکلات مربوط به سازگاری با نسخههای جدید سیستمعاملهای دسکتاپ را برطرف میکند که تا زمان عرضه آپدیت همهجانبه، طرفداران پروپاقرص این موزیکپلیر بتوانند از آن بهره ببرند.
غیر از موارد ذکر شده، اطلاعات موثق دیگری در مورد این نسخهی جدید در دست نداریم. مدیرعامل Radionomy در این رابطه گفته که آنها بهدنبال توسعهی پلتفرم همهفن حریفی برای کاربران هستند. اما او مثلا در ارتباط با یکپارچگی Winamp جدید با سرویسهای استریمینگ موسیقی مانند اسپاتیفای، اپل موزیک، پاندورا یا دیگر سرویسها توضیحاتی را ارائه نداده است. با توجه به اینکه Winamp میخواهد بخشی از این بازار سودده را از آن خود کند، احتمالا باقی سرویسهای رقیب به این راحتیها با این برنامه همکاری نخواهند کرد.
یکی دیگر از قابلیتهای بسیار جذاب Winamp، شخصیسازی آن بود. این برنامه به کاربران اجازه میداد که ظاهر آن را هرطور که دوست دارند تغییر دهند و این مشخصه طرفداران بسیار زیادی داشت. این روزها دیگر کمتر برنامهای اجازه این حد از شخصیسازی را به کاربران میدهد و باید ببینیم نسخهی جدید Winamp به این ویژگی وفادار خواهد بود یا به کل آن را کنار میگذارد.
پرسشنامههای آنلاین سابقهی زیادی دارند و مفهوم جدیدی محسوب نمیشوند. بسیاری از دانشجویان برای پایاننامه خود، شرکتها برای افزایش بهرهوری و آگاهی از نظرات مشتریان و برای بسیاری از کارهای دیگر، از پرسشنامههای آنلاین استفاده میکنند. در این زمینه همواره جای خالی یک پلتفرم حرفهای بومی احساس میشد که خوشبختانه سرویس پرس لاین متولد شد و توانست توجه بسیاری از کاربران متقاضی این امکانات را جلب کند.
خوشبختانه این پلتفرم از امکانات متنوعی بهره میبرد و در این فضا نمیتوانیم به تمام آنها اشاره کنیم و بهتر است که با مراجعه به این سایت، از امکانات پرس لاین مطلع شوید. یکی از بهترین بخشهای این سایت، آموزشهای ویدیویی و کاملی است که برای تمام امکانات این پلتفرم ارائه شده و در این ویدیوها با زبانی ساده به تمام قابلیتها اشاره شده است.
در بدو ورود به سایت، رابط کاربری ساده پرس لاین توجهات را جلب میکند. خوشبختانه ثبتنام در این سایت بسیار سریع و راحت است و حتی بدون وارد کردن مشخصات و فقط با بهرهگیری از اکانت یاهو یا گوگل میتوانید در این پلتفرم ثبتنام کنید. بعد از ثبتنام و ورود به بخش کاربری، با دو گزینه مواجه میشوید. ایجاد پرسشنامه جدید یا استفاده از نمونه پرسشنامهها. در ابتدای امر و برای آشنایی بیشتر بهتر است نگاهی به نمونههای از پیش آماده شده بیندازید و در نهایت پرسشنامه موردنظر خود را ایجاد کنید.
بعد از کلیک بر گزینه «ایجاد پرسشنامه جدید»، از شما خواسته میشود عنوان آن را وارد کنید و با این کار، فرایند ایجاد پرسشنامه آغاز میشود. در این بخش میتوانید محتوای صفحه خوشآمدگویی را مشخص کنید و مثلاً در آن عکس یا ویدیو یا فقط متن سادهای قرار دهید. در ادامه، از بین گزینههای مربوط به سؤالات میتوانید گزینههای مختلفی مانند چندگزینهای، چندگزینهای تصویری، طیفی، عدد، درجهبندی و دیگر موارد را انتخاب کنید.
هرکدام از این گزینهها از قابلیتهای خاصی بهره میبرند و بهعنوان مثال در برخی از آنها میتوانید از عکس یا ویدیو استفاده کنید یا پاسخدهی به آنها را اجباری کنید. قابلیتهایی مثل افزودن شرط یا افزودن امتیاز به پرسشهای در دسترس اکانتهای حرفهای قرار دارد و اکانتهای سازمانی میتوانند پرسشنامههای منحصربهفردی را برای تعداد زیادی از افراد با توجه به اطلاعات از پیش جمعآوری شده، ایجاد کنند. بعد از نهایی کردن پرسشها، امکان پیشنمایش آن هم وجود دارد تا همهچیز مطابق سلیقه شما باشد. بعد از این مرحله، نوبت به بخش طراحی میرسد و در این قسمت میتوانید رنگبندی پرسشنامه را مشخص کنید و عکس موردنظر برای پسزمینه را آپلود کنید.
در ادامه روانهی بخش تنظیمات میشوید. در تنظیمات عمومی که در دسترس کاربران معمولی است، میتوانید کارهایی مانند مشخص کردن تاریخ خاتمه پرسشنامه را مشخص کنید. ولی در بخش تنظیمات پیشرفته که فقط در دسترس اکانتهای سازمانی است، قابلیتهایی مانند ثبت موقعیت مکانی پاسخدهندگان، احراز هویت آنها و شناسایی پاسخهای تکراری امکانپذیر است.
در نهایت میتوانید لینک پرسشنامه را بهصورت لینک مستقیم دریافت کنید و برای نمایش این نظرسنجی بهصورت پاپآپ یا بهصورت بخش جداگانه در وبسایت خود، میتوانید کد HTML آن را هم دریافت کنید.
بیتردید در حال حاضر اینستاگرام یکی از شبکههای اجتماعی پیشرو در زمینهی انتشار عکس است. هرچند خیلی از افراد از اینستاگرام تنها بهعنوان ابزاری راحت برای به اشتراک گذاشتن عکس با دوستان و خانوادهی خود استفاده میکنند، بسیاری از افراد هم هستند که به دلایل مختلف فعالانه تلاش میکنند تعداد فالوورهای حساب کاربری اینستاگرام خود را روزبهروز افزایش دهند. جذب و افزایش فالوور اینستاگرام میتواند بهویژه برای کسانی که تازه به آن وارد شدهاند کار دشوار و خستهکنندهای باشد.
در این آموزش قصد داریم برخی از بهترین روشها و توصیهها را در زمینهی جذب فالوور بیشتر روی اینستاگرام به شما معرفی کنیم. با مدرسهی عکاسی موبایل دیجیکالا مگ همراه باشید.
اولین کاری که باید بکنید ساختن یک هویت روشن و مشخص برای حساب کاربری اینستاگرام خودتان است. حساب کاربری اولین جایی است که مردم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما به آن نگاه خواهند کرد. درنتیجه تنظیم کردن صحیح حساب کاربری اهمیت بالایی دارد.
برای انجام این کار ابتدا باید تصور روشنی از هدف حساب کاربری اینستاگرام خود داشته باشید. آیا تلاش دارید خود را بهعنوان یک عکاس جدی معرفی کنید؟ آیا قصد دارید یک کسبوکار، برند یا سبک زندگی را ترویج دهید؟ یا تنها میخواهید از اینستاگرام برای نشان دادن اتفاقات روزمرهی زندگی خود و حفظ ارتباط با دوستان بهره بگیرید؟
پس از اینکه هدف حساب کاربری اینستاگرام شما مشخص شد باید توضیحی برای آن بنویسید که این هدف را بهخوبی بازتاب دهد. همهی تلاش خود را بکنید تا این توضیح کوتاه و موجز ولی پرمعنی باشد و همچنین بهخوبی افراد را به عمل کردن وادارد. اگر وبسایت، اپلیکیشن یا محصولی دارید که میخواهید آن را ترویج دهید لینک آن را هم در پروفایل خود قرار دهید. بهتر است از یک عکس یا تصویر جذاب و خاص هم برای حساب کاربری خود استفاده کنید تا مردم بتوانند بهراحتی شما را شناسایی کنند.
پس از آماده کردن حساب کاربری باید تصمیم بگیرید چه نوع عکسهایی را قصد دارید به اشتراک بگذارید. عکسهایی که منتشر میکنید باید هویت شما و مضمون موردنظر حساب کاربریتان را بازتاب دهد. اگر عکاس هستید طبیعتا هدف شما باید انتشار بهترین عکسها از مجموعهی آثارتان باشد. برای این منظور اطمینان حاصل کنید که تنها بهترین آثارتان را به اشتراک میگذارید و از انتشار هر چیزی که ممکن است زیر سطح استاندارد به نظر برسد خودداری کنید؛ این کار از جذابیت فید عکس شما میکاهد.
هدف بعدی این است که مضمون عکسهای خود را همراستا با مضمون اصلی حساب کاربری حفظ کنید. اگر عکاس خیابانی هستید پس فقط عکسهای خیابانی منتشر کنید. اگر به عکاسی منظره، عکاسی هنری یا عکاسی پرتره علاقه دارید تلاش کنید عکسهایی که منتشر میکنید حول این موضوعات تمرکز داشته باشند. مردم بر اساس علاقهمندی خود شما را فالو میکنند و ممکن است با دیدن عکسهای سلفی گاهوبیگاه یا ساندویچی گاز زده رغبت خود را نسبت به فالو کردن شما از دست بدهند.
در گام بعدی باید در مورد زمانبندی انتشار عکسهای خود همانند سوژههایتان به ثبات برسید. دیده شدن بهصورت منظم در میان جریان عکسهای فالوورها شما را در ذهن آنها برجسته ساخته و کمک میکند عکسهایتان لایکهای بیشتری بگیرند.
اگر اطمینان دارید که میتوانید همواره و با روندی ثابت دو تا سه عکس در روز به اشتراک بگذارید این کار را انجام دهید. البته اگر این نوع برنامهریزی برای شما قابل مدیریت نیست بهتر است بهجای اجرای نامنظم آن با فواصل زمانی بیشتری عکس منتشر کنید. ولی مهمتر از همهچیز فراموش نکنید عکسی که منتشر میکنید باید کیفیت بالایی داشته و همراستا با مضمون حساب کاربری شما باشد.
هشتگها راهی بسیار عالی هستند برای کمک کردن به مردم در یافتن عکسهایی مرتبط با یک مضمون یا موضوع خاص. استفاده از هشتگهایی که هم مرتبط و هم محبوب هستند به شما کمک خواهد کرد تا میزان دسترسی به عکسهایتان را گسترش دهید. وبسایتها و نرمافزارهایی نظیر tagsforlikes وجود دارند که محبوبترین تگها را به شما معرفی میکنند. گرچه استفاده از هشتگها تضمین برای هجوم فالوورهای جدید نیستند ولی قطعا باعث خواهند شد افراد بیشتری عکسهای شما را ببینند.
نکته: برای استفاده از هشتگها لزومی ندارد آنها را در توضیح عکس قرار دهید بلکه بهتر است هشتگها را در بخش کامنتها اضافه کنید. اینستاگرام تعداد هشتگهایی را که میتوانید برای یک عکس استفاده کنید به ۳۰ عدد محدود کرده است. درنتیجه بهتر است هشتگها را هوشمندانه انتخاب کرده و از آنها سو استفاده نکنید.
یکی از بهترین راهها برای وارد شدن به محدودهی دید مردم و تحریک کردن آنها به فالو این است که با آنها وارد تعامل شوید. به لایک کردن عکسها اکتفا نکنید بلکه نظری را هم در بخش کامنتها بنویسید. برای انجام این کار اطمینان حاصل کنید که نظر شما بهقدر کافی جذاب باشد؛ نوشتن یک کامنت سرراست مثل «چه عکس خوبی» فایدهی چندانی ندارد. نوشتن نظری ارزشمند بیشتر آن فرد را به بازدید از حساب کاربری شما ترغیب خواهد کرد و اگر عکسهای خوبی داشته باشید احتمال زیادی میرود که به جمع فالوورهای شما بپیوندد.
البته نوشتن نظر با استفاده از یک گجت موبایل ممکن است پروسهای زمانبر باشد. در این مورد هم وبسایتهایی نظیر IconoSquare وجود دارند که اجازه میدهند این کار را توسط رایانهی شخصی خود انجام دهید. این سرویسها علاوه بر سادهتر کردن پروسهی نوشتن نظر و لایک کردن عکسها، خدماتی نظیر آمارهای تحلیلی در مورد تعامل کاربران را هم ارائه میدهند.
برای استفاده از IconoSquare میتوانید با حساب کاربری اینستاگرام خود وارد شده و سپس به دنبال هشتگی بگردید که با مضمون عکسهای شما در ارتباط است. . پسازآن در میان عکسهای آن هشتگ جستجو کرده و هرگاه عکسی متناسب و ارزنده یافتید نظری برای آن بنویسید. احتمالا انجام این کار توسط رایانهی شخصی برای شما هم بسیار سریعتر و سادهتر از به کار بردن گوشی موبایل خواهد بود.
نکته: تنها روی عکسهای جدیدی که در یکی دو روز گذشته منتشر شدهاند نظر بنویسید. همچنین بهتر است بهجای نوشتن نظر روی عکسهایی که از قبل صدها نظر برای آن نوشته شده روی عکسهایی نظر بنویسید که تعداد اندکی نظر دارند. بدین ترتیب نظر شما میان نظرات دیگر گم نخواهد شد.
یکی از عوامل مهم برای ساختن یک عکس عالی ظاهر و حسی است که آن تصویر دارد. اینستاگرام به شما امکان استفاده از گسترهی وسیعی از فیلترها را داده است. استفاده از این فیلترها میتواند به حفظ یکپارچگی فید عکسهای شما کمک کند. سرویسی نظیر Populargram لیست محبوبترین فیلترهایی را که در حال حاضر استفاده میشوند به شما نشان خواهد داد.
البته بسیاری از افراد (ازجمله خود ما) ترجیح میدهند بهجای استفاده از فیلترهای اینستاگرام عکسهای خود را بیرون از اینستاگرام و با استفاده از یک اپلیکیشن ویرایش عکس دیگر ویرایش کنند تا به نتیجهی دلخواه خود برسند. این رویکرد کنترل بسیار بیشتری روی نتیجهی نهایی مهیا میکند. برای این افراد اینستاگرام تنها نقش ابزاری برای نمایش آثارشان را دارد.
هرچند مادامیکه ظاهر و حس نتیجهی نهایی با مضمون حساب کاربری شما و سلیقهی مخاطبانی که قصد تعامل با آنها را دارید هماهنگ باشد هیچ قانونی مبنی بر استفاده کردن یا استفاده نکردن از فیلترهای اینستاگرام وجود ندارد.
احتمالا استفاده از قدرت نفوذ شبکههای اجتماعی دیگر نظیر فیسبوک، توییتر یا گوگل پلاس برای وسیعتر کردن دسترسی کاربران به پستهای شما مفید واقع خواهد شد. عکسهای خود را در زمانهایی به اشتراک بگذارید که کاربران این شبکههای اجتماعی بیشترین فعالیت را داشته باشند. همچنین در حساب کاربری خود در این شبکههای اجتماعی لینک حساب کاربری اینستاگرامتان را اضافه کنید. بعلاوه میتوانید از برچسبگذاری جغرافیایی (Geotagging) و هشتگهای مرتبط برای آگاه کردن مردم از محل حضور خود و موضوعی که در رابطه با آن پست میگذارید بهره بگیرید.