قالب های فارسی وردپرس 23

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 23

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

۵ توصیه امنیتی مهم برای کاربران اندروید

اندروید

سیستم‌عامل اندروید بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و به همین خاطر، همواره هکرها به دنبال سوءاستفاده از این حجم انبوه کاربران هستند و مرتباً بدافزارهای جدیدی برای نفوذ به گوشی‌های مبتنی بر اندروید منتشر می‌شود. اگر از گوشی‌ها یا تبلت‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، باید همواره به نکات امنیتی مختلف توجه داشته باشید. در ادامه به ۵ توصیه امنیتی ساده می‌پردازیم که با رعایت کردن آن‌ها، گجت اندرویدی خود را ایمن‌تر می‌کنید و با خیال راحت‌تری می‌توانید از آن بهره ببرید.

دانلود اپلیکیشن‌ها تنها از طریق پلی استور گوگل

یکی از مهم‌ترین دلایل جذابیت گوشی‌های هوشمند، ارائه‌ی انواع و اقسام اپلیکیشن‌ها برای آن‌ها است. از طرفی دیگر، تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها حاوی بدافزار هستند یا از اطلاعات کاربران سوءاستفاده می‌کنند. به همین خاطر همواره توصیه می‌شود که فقط از طریق پلی استور اپلیکیشن‌های موردنظر خود را نصب کنید زیرا این موارد از جانب افرادی در گوگل مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ اگرچه باید خاطرنشان کنیم که حتی در پلی استور هم گاهی اوقات اپلیکیشن‌های مشکل‌زا قرار می‌گیرد، ولی درصد آن‌ها بسیار پایین است.

برای افزایش امنیت، امکان نصب اپلیکیشن از جانب منابع دیگر را در اندروید مسدود کنید. در ضمن، در خود پلی استور هم قبل از نصب اپلیکیشن‌ها، نظرات دیگر کاربران را مطالعه کنید تا از نکات ضعف و قدرت اپلیکیشن مذکور خبردار شوید و با بررسی تاریخ آپدیت، می‌توانید ببینید که آیا این مورد توسط توسعه‌دهندگان هنوز آپدیت می‌شود یا این‌که رها شده است. باید خاطرنشان کنیم که نصب اپلیکیشن‌های رها شده و قدیمی، به دلیل ضعف‌های امنیتی معمولاً توصیه نمی‌شود.

اندروید

بهره‌گیری از آنتی‌ویروس

اپلیکیشن‌هایی که میلیون‌ها بار دانلود شده‌اند، معمولاً مشکل امنیتی حادی ندارند ولی همواره مجوزهای درخواست شده توسط اپلیکیشن‌های اندروید را با دقت بررسی کنید تا بیش از حد معمول برای دسترسی به بخش‌های مختلف گوشی درخواست نداشته باشند. در همین زمینه، اپلیکیشن‌های آنتی‌ویروس می‌توانند امنیت سیستم‌عامل اندروید گجت شما را تا حد زیادی افزایش بدهند و خوشبختانه در این زمینه نمونه‌های رایگان قدرتمند زیادی دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۵ راهکار ساده برای افزایش امنیت ویندوز

آپدیت کردن اپلیکیشن‌ها و اندروید

اگر می‌خواهید گجت شما امنیت بیشتری داشته باشد، مرتباً آپدیت‌های جدید مربوط به اپلیکیشن‌ها و سیستم‌عامل اندروید را نصب کنید. با این کار، گجت خود را در معرض ریسک کمتری قرار می‌دهید زیرا در هر کدام از این آپدیت‌ها، معمولاً بخش‌هایی از حفره‌های کشف شده اصلاح می‌شوند. اگرچه گاهی اوقات برخی از آپدیت‌ها مشکلاتی را همراه می‌آورند، ولی چنین اتفاقاتی معمولا به‌ندرت اتفاق می‌افتد.

در کنار آپدیت اپلیکیشن‌ها، گوگل هم به‌طور پیوسته آپدیت‌های امنیتی برای اندروید منتشر می‌کند که البته معمولاً شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های اندرویدی این آپدیت‌ها را با فاصله در اختیار گوشی‌های خود قرار می‌دهند؛ ولی در هر صورت نصب چنین آپدیت‌هایی را به هیچ عنوان پشت گوش نیندازید.

اندروید

عدم اتصال به شبکه‌های وای‌فای عمومی

اگرچه شبکه‌های وای‌فای رایگان می‌توانند وسوسه‌برانگیز باشند، ولی از طرف دیگر هم هکرها معمولاً علاقه‌ی زیادی به چنین شبکه‌هایی دارند و به‌خصوص اگر از اندروید قدیمی استفاده می‌کنید، با اتصال به این نوع شبکه‌های وای‌فای اطلاعات شخصی شما در معرض خطر قرار می‌گیرد. فقط و فقط در صورتی به این شبکه‌ها وصل شوید که گوشی شما مجهز به VPN مطمئنی باشد و در این صورت، تمام اطلاعات ورودی و خروجی گوشی شما رمزگذاری می‌شود.


حالت تاریک برای نسخه اندروید گوگل کروم ارائه شد

گوگل کروم

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، حالت تاریک برای جدیدترین نسخه اندروید گوگل کروم یعنی نسخه ۷۴.۰.۳۷۲۹.۱۱۲ عرضه شد. اگرچه هنوز امکان فعال کردن این قابلیت از بخش تنظیمات وجود ندارد و برای بهره‌گیری از حالت تاریک باید از بخش Flags این مرورگر بهره ببرید.

برای این کار، در نوار آدرس عبارت chrome://flags/#enable-android-night-mode را وارد کنید و بر گزینه مربوط به Android Chrome UI dark mode ضربه بزنید و در نهایت از بین فهرست به نمایش درآمده، مورد Enabled را انتخاب کنید.

با انجام این کار، می‌توانید در بخش Settings گوگل کروم گزینه‌ی Dark mode را مشاهده کنید و با ضربه بر آن، این قابلیت را فعال کنید.

علاوه بر فعال‌سازی حالت تاریک، این کار منجر به پدیدار شدن گزینه Translate در منوی اصلی گوگل کروم می‌شود که به شما اجازه می‌دهد به‌سرعت صفحات مختلف را به زبان موردنظر ترجمه کنید. البته به خاطر داشته باشید که زمانی این گزینه نمایان می‌شود که زبان اصلی سایت موردنظر، متفاوت با زبان پیش‌فرض گوشی شما باشد.

در نهایت باید بار دیگر خاطرنشان کنیم که اگر این قابلیت هنوز برای شما فعال نشده، مطمئن شوید که از جدیدترین نسخه اندروید گوگل کروم استفاده می‌کنید.

منبع: GSM Arena

کاربرد سئو

سئو (SEO) چیست و چه کاربردی دارد؟

به مجموعه عملیاتی که به منظور بالاتر بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو (مشخصاً موتور جستجوی گوگل) اتمام می شود، اصطلاحا سئو (SEO) می گویند.


برای مثال با جستجوی واژه کلیدی خاصی همانند "نرم افزار" گوگل هزاران صفحه مربوط به این واژه در اینترنت پیدا می کند که از سایت هایی همانند شرکت های مختلف ارائه کننده نرم افزار بدست می آورد. چون تعداد نتایج جستجو بسیار است گوگل با معیار هایی این سایت ها را رتبه بندی می کند و بهترین ها را در صفحات ابتدایی نمایش می دهد. طبیعی است که هیچ کاربری وقت و حوصله بازدید از تمام سایتها را ندارد بنابرین سایتهایی که در صفحه نخست نتیجه جستجوی گوگل قرار دارند شانس اکثریت برای بازدید مشتریان به حساب می آیند.


همان طور که می دانید ، قبل فرض Google ، در به نمایش گذاشتن نتایج جستجو 10 سایت در هر صفحه است ، البته این تنظیمات را می تاب تغییر عدل ، ولی از آنجا که معمولاً نتایج به این شکل است ، رقابت اصلی میان صاحبان شرکت های بزرگ برای ورود به صفحه نخست و قرار اخذ در جمع 10 شرکت برتر است .


رقابت برای به دست آوردن جایگاه بهتر در نتایج جستجو بحث پسین ای نیست ، طراحان و صاحبان سایت ها ، مدت هاست سعی خود را برای بهبود موقعیتشان در Google ابتدا کرده اند . افرادی که در این چشم وهمچشمی ها پیروز شده اند ، افرادی بسیار دشوار کوش ریزبین و هوشیار بوده اند . گستره بهینه سازی موتور جستجو یا SEO پهنه غالب در بحث های مربوط به Google است الی آنجا که روی دیگر تکاپو های Google سایه افکنده است .سئو چیست و چه کاربردی دارد رقابت برای موقیت بهتر در Google، رقابتی بی رحمانه است . علی الخصوص زمانی که مقوله فعالیت بسیار مفصل باشد ، مثل موسیقی ، تازه ها ، ورزش و ... در این زمینه ها جو سنگینی حاکم است که در گزین کردن صاحبان صنایع زیاد بزرگواری همانند HBL.com , CNN.com , MTV.com است. و ورود افراد دیگری را به این جمع غیر شدنی ساخته است .


بهینه سازی سایت برای بالا رفتن در نتایج جستجوی گوگل یک فعالیت مداوم و روزمره است که دربایستن به مهارت های حرفه ای، به روز کردن سایت، هوش و کیاست و اشتیاق برای بهترین بودن دارد. بهینه سازی سایت بهترین گذرگاه برای بالا رفتن در نتایج جستجوی گوگل و بهبود تعداد بازدیدکنندگان سایت است.

اپل؛ برترین شرکت فروشنده محصولات پوشیدنی در سه ماهه پایانی سال 2018

برخلاف باور عموم، استفاده از ساعت‌های هوشمند و دستبندهای سلامتی و ردیاب‌های فعالیت‌های ورزشی در سرتاسر جهان در‌حال‌افزایش است. IDC امروز گزارش داد در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸، بازار جهانی فروش گجت‌های پوشیدنی ۳۱.۴ درصد افزایش یافته و اکنون به ۵۹.۳ میلیون دستگاه رسیده است. علاوه‌براین، میزان فروش کلی این محصولات تا پایان سال ۲۰۱۸ به‌میزان درخورتوجه ۱۷۲.۲ میلیون دستگاه رسیده است. با درنظرگرفتن فروش محصولات پوشیدنی در سال ۲۰۱۷ که جمعا ۱۳۵ میلیون دستگاه بوده، در سال ۲۰۱۸ رشدی ۲۷.۵ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

شایان ذکر است IDC اخیرا طبقه‌بندی خود را بازنگری کرده و حالا تعریف‌های جدیدی در حوزه‌ی محصولات پوشیدنی اعمال کرده است. یکی از این طبقه‌بندی‌های جدید اصطلاحا Hearables به‌معنای گوش‌دادنی‌ها است که هدفون‌ها و ایربادها را شامل می‌شود.

جیتش اوبانی، تحلیلگر ارشد تیم ردیاب‌های موبایلی در IDC می‌گوید:

در سال گذشته، بازار محصولات پوشیدنی گوش‌دادنی اساسا گسترش یافته و انتظار داریم این وضعیت در سال‌های پیش‌ رو نیز ادامه داشته باشد.

درادامه، اوبانی اشاره می‌کند:

حذف درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون در بسیاری از دستگاه‌های مدرن امروزی باعث شده هدفون‌ها و محصولات پوشیدنی گوش‌دادنی به یکی از نیازهای مهم بسیاری از کاربران تبدیل شود؛ به‌همین‌دلیل، نبرد بزرگ بعدی بین شرکت‌ها در این حوزه خواهد بود. 

افزایش استفاده از دستیارهای هوشمند در محصولات پوشیدنی، ازجمله هدفون‌ها و فرمول بی‌نقص شرکت‌ها برای فروش این نوع محصولات به مشتریان که اکوسیستم آن‌ها را هم کامل می‌کند و به‌راحتی روی مچ دست یا درون جیب قرار داده می‌شود، ازجمله دلایل دیگری است که باعث شده این بازار به‌طور چشمگیری گسترش پیدا کند.

بنابر اعلام IDC، بخش عمده‌ای از رشد بازار مذکور در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ به‌دلیل معرفی و عرضه‌ی محصولات پوشیدنی جدید در ماه‌های منتهی به فصل تعطیلات بوده است. علاوه‌براین، برخی از شرکت‌های مطرح گوشی‌های هوشمند خود را به‌همراه این نوع گجت‌ها به‌شکل بسته‌ای کامل می‌فروشند. در طبقه‌بندی دستگاه‌های پوشیدنی گوش‌دادنی، هدفون‌های بی‌سیم که محصولاتی چون اپل ایربادز، گوگل پیکسل بادز، بوز QC35ll و نمونه‌های دیگر را شامل می‌شود، اساسا به افزایش محبوبیت این نوع محصولات کمک‌ کرده است. براساس اعلام IDC، این گروه از محصولات پوشیدنی در سال ۲۰۱۸ میزان ۲۱.۹ درصد از بازار گجت‌های پوشیدنی را ازآنِ خود کرده است.

رشد ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸ درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ به‌میزان ۵۵.۲ درصد بوده است و این محصولات درمجموع ۳۴.۳ درصد از بازار ابزارهای پوشیدنی را در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ به‌دست آورده‌اند. این درحالی است که مچ‌بندها ۳۰ درصد از بازار یادشده را دراختیار دارند.

idc wearables

شرکت اپل در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸، با فروش ۱۶.۲ میلیون دستگاه پوشیدنی در صدر جدول قرار گرفته و بدین‌ترتیب، ۲۷.۴ درصد از کل سهم بازار مذکور دراختیار کوپرتینویی‌ها است. باید اشاره کنیم در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷، میزان سهم اپل در بازار گجت‌های پوشیدنی ۲۹.۶ درصد بود؛ به‌همین‌دلیل، می‌توان گفت در سال جاری کاهش جزئی در سهم بازار این شرکت را شاهد هستیم. تعداد ۱۰.۴ میلیون دستگاه از محصولات پوشیدنی فروخته‌شده‌ی اپل ساعت‌های هوشمند این شرکت بوده‌اند و ۵.۸ میلیون محصول باقی‌مانده هدفون‌های بیتس و ایرپاد را شامل می‌شود. به‌طور کلی، این شرکت درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ که موفق شد ۱۳.۳ میلیون دستگاه محصول پوشیدنی بفروشد، تقریبا ۳ میلیون دستگاه ابزار پوشیدنی بیشتری فروخته است. در سال ۲۰۱۸، درمجموع این شرکت اهل کوپرتینو موفق شد ۴۶.۲ میلیون دستگاه بفروشد و بدین‌ترتیب، ۲۶.۸ درصد از سهم بازار را دراختیار گرفته است. این میزان فروش رشد سال‌به‌سال ۳۹.۵ درصد را برای این شرکت به‌ارمغان آورده است. برای مقایسه باید اشاره کنیم میزان فروش کلی سال ۲۰۱۷ اپل ۳۳.۱ میلیون دستگاه و سهم این شرکت ۲۴.۵ درصد بوده است.

گزارش آی‌دی‌سی با آنچه ماه گذشته استراتژی آنالیتیکس اعلام کرد، کم‌و‌بیش هم‌خوانی دارد. براساس اعلام استراتژی آنالیتیکس، اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ سهمی ۵۱ درصدی در بازار ساعت‌های هوشمند داشته و در این بازه‌ی زمانی، ۹.۲ میلیون دستگاه ساعت هوشمنداپل‌واچ فروخته است.

در بین پنج شرکت برتر عرضه‌کننده‌ی محصولات پوشیدنی هوشمند، در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ شرکت چینی شیائومی در جایگاه دوم قرار گرفته و ۱۲.۶ درصد از سهم بازار را ازآنِ خود کرده است. گفتنی است سهم این شرکت در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ به‌میزان ۱۱.۶ درصد بوده است. این شرکت چینی در بازه‌ی زمانی اشاره‌شده، ۷.۵ میلیون محصول فروخته که درمقایسه‌با فروش ۵.۲ میلیونی سه‌‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷ افزایش داشته است. افزونبر‌این، شیائومی رشد سال‌به‌سال ۴۳.۳ درصدی را تجربه کرده است. این شرکت در سال گذشته مجموعا ۲۳.۳ میلیون دستگاه ابزار پوشیدنی به بازار عرضه کرده است. میزان فروش این شرکت در سال ۲۰۱۷، درمجموع ۱۶.۱ میلیون دستگاه بوده که در سال ۲۰۱۸ به ۴۴.۶ درصد افزایش یافته است. باتوجه‌به این آمار، شرکت شیائومی در سال ۲۰۱۸ درکل ۱۳.۵ درصد از سهم بازار ابزارهای پوشیدنی را دراختیار گرفته است. شایان ذکر است در سال ۲۰۱۷، سهم این شرکت ۱۱.۹ درصد بوده است. IDC یکی از دلایل این پیشرفت را سرمایه‌گذاری‌های اخیر شیائومی در اروپا و کشورهای آسیایی می‌داند.

idc wearables

شرکت هواوی نیز در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸ در جایگاه سوم این فهرست قرار گرفته و در این بازه‌ی زمانی، موفق شده ۵.۷ میلیون دستگاه بفروشد. در مقام مقایسه در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷، این شرکت چینی ۱.۶ میلیون دستگاه پوشیدنی به بازار عرضه کرده بود. بدین‌ترتیب، سهم هواوی از بازار محصولات پوشیدنی در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۸ به ۹.۶ درصد رسیده است؛ درحالی‌که در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷، این میزان ۳.۶ درصد بوده است. در سال ۲۰۱۸، این شرکت جمعا ۱۱.۳ میلیون دستگاه فروخته و ۶.۶ درصد از سهم کل بازار محصولات پوشیدنی را دراختیار دارد. این، یعنی فروش محصولات پوشیدنی هواوی درمقایسه‌با سال ۲۰۱۷ به‌میزان درخورتوجه ۱۴۷.۳ درصد افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۷، این شرکت درمجموع ۴.۶ میلیون دستگاه به بازار عرضه کرده بود.

در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸، شرکت فیت‌بیت در جایگاه چهارم فهرست آی‌دی‌سی قرار دارد و موفق شده ۵.۵ میلیون دستگاه از محصولات پوشیدنی‌اش را بفروشد. این رقم درمقایسه‌با فروش ۵‌.۴ میلیون دستگاهی این شرکت در سال ۲۰۱۷ کمی افزایش یافته است. بدین‌ترتیب، سهم فیت‌بیت در این بازار ۹.۴ درصد است که درمقایسه‌با سهم ۱۱.۹ درصدی این شرکت در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است. در سال ۲۰۱۸، این شرکت درمجموع ۱۳.۸ میلیون دستگاه از محصولات پوشیدنی‌اش را به بازار عرضه کرده که درمقایسه‌با فروش ۱۵.۴ میلیونی در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.


تأمین‌کنندگان اپل برای تولید انبوه آیپد و ایرپاد جدید آماده می‌شوند

دیجی‌تایمز در جدیدترین گزارش خود، با اتکا به منابع خبری ادعا کرد تولیدکنندگان تایوانی بوردهای چاپی مشغول آماده‌سازی برای تولید انبوه دو محصول جدید برای اپل هستند. یکی از آن‌ها آیپداقتصادی و دیگری نسل جدیدی از ایرپادهای مشهور کوپرتینویی‌ها گزارش شده است. شرکت‌هایی که به‌احتمال زیاد تولید PCB برای نسل جدید آیپد ۲۰۱۹ را برعهده خواهند داشت، Flexium Interconnect و Zhen Ding نام دارند.

وضعیت کنونی اخبار و بازار این احتمال را به‌وجود می‌آورد که آیپد جدید اپل روی همان فناوری معرفی‌شده در سال ۲۰۱۷ استوار خواهد بود و تنها افزایش ابعاد صفحه‌نمایش تا ۱۰.۲ اینچ و پردازنده‌ی سریع‌تر را به‌همراه چند به‌روزرسانی محدود شاهد خواهیم بود. در هفته‌ی گذشته، گزارشی ادعا کرد که مدل‌های پیش‌ رو از همان طراحی بدنه‌ی قبلی استفاده می‌کنند که در آیپد کنونی با ابعاد ۹.۷ اینچ استفاده شد. به‌بیانِ‌دیگر، آن‌ها نیز از تاچ آیدی و جک هدفون پشتیبانی می‌کنند.

ایرپاد / airpod

شرکت‌های تایوانی Compaq Manufacturing و Unitech PCB تولیدکنندگانی هستند که تولید انبوه بوردهای انعطاف‌پذیر الکترونیکی را برای استفاده در نسل جدید ایرپاد برعهده خواهند داشت. درباره‌ی نسل جدید ایرپاد پیش‌بینی می‌شود هماهنگی کامل با سیری در آن‌ها اجرا شود. به‌علاوه، قابلیت‌های جدید پایش سلامت و بهبود کیفیت صدا، از ویژگی‌ها موردانتظار کاربران هستند. درکنار همه‌ی آن‌ها، سطح بافت‌دار و رنگ مشکی نیز برای طراحی نسل جدید پیش‌بینی می‌شود.

اپل هنوز زمان دقیق عرضه‌ی ایرپاد و آیپد جدید را مشخص نکرده است. برخی شایعه‌ها می‌گویند احتمالا نسخه‌ی اقتصادی‌تر آیپد به‌همراه نسخه‌ای با به‌روزرسانی‌های جزئی برای آیپد مینی، احتمالا تا پایان ماه جاری میلادی معرفی خواهند شد. درمقابل، برای ایرپاد نسل جدید پایان بهار یا پاییز سال جاری میلادی پیش‌بینی می‌شود.