قالب های فارسی وردپرس 23

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 23

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

ده استراتژی مهم سئو برای وردپرس که به بازدید وبلاگ شما کمک می‌کنند

از بین تمام سیستم‌های مدیریت محتوا، وردپرس همیشه سرآمد بوده است. مطابق واپسین احصاء توسط آمده، نزدیک به 29% از تمام وبسایت‌های اینترنتی از وردپرس برای مدیریت درونمایه استفاده می‌کنند و این در حالیست که نزدیک‌ترین رقیب به آن یعنی جوملا، تنها 3% از وبسایت‌ها را در گزین کردن دارد.


وردپرس نه فقط کاربر پسندترین پلتفرم شدنی است، بلکه برای سئو (SEO) هم عالی ظاهر می‌شود. به راستی می‌توان گفت که وردپرس، کم و بیش تمام اصول و مبانی سئو را پوشش می‌دهد. از این رو، با تکیه بر این ویژگی و کمک اخذ از یک سری راهبرد دیگر، شما به عنوان یک وبمستر می‌توانید سئوی وردپرس خویش را به میزان قابل توجهی ارتقاء بدهید.


در ادامه 10 استراتژی مؤثر برای سئو وردپرس را به شما شناسایی می‌کنیم که می‌توانند در ارتقای رتبه سایت شما و بهتر دیده شدن آن در گوگل تأثیر بسزایی داشته باشند.


WordPress.com در برابر WordPress.org

سئو وردپرس


پیش از ورود به بحث آموزش سئو وردپرس، به این نکته پروا داشته باشید: این پست به سایت‌ها و وبلاگ‌هایی اشاره می‌کند که بر پایه WordPress.org ساخته شده‌اند.


WordPress.com از WordPress.org کاملا متفاوت است. اگر چه با WordPress.com قادرید به سرعت وبلاگ‌های مجانی بسازید، اما WordPress.org به عنوان یک سرویس خویش میزبان، چه از لحاظ تطبیق‌پذیری و چه برای سئو و برندینگ ابزار زیاد حرفه‌ای تری به احصاییه می‌آید.


مهم‌ترین مزایای به کارگیری WordPress.org به شرح ذیل هستند:


امکان به کارگیری افزونه‌های سئو

دسترسی به هزاران تم واکنش‌گرا (ریسپانسیو) و دوستدار سئو

امکان به کارگیری Google Search Console

توانایی اعمال دگرگونی ها روی کدها در سررسید نیاز

همانطور که بالاتر گفتیم، WordPress.org از همان ابتدای کار به قدر کافی بهینه‌سازی شده هست. ولی 10 استراتژی و افزونه که در ادامه روشنگری می‌دهیم می‌توانند بهره‌گیری حداکثری از سئو را برایتان به ارمغان بیاورند.


1) برای لینک‌های همیشگی (پرمالینک) خویش یک ساختار تغییر ناپذیر در نظر بگیرید

سئو وردپرس


به طور پیش‌فرض، ساختار پرمالینک (یا URL) وردپرس چه برای سئو و چه برای کاربران خیلی پسندیده نیست. به عنوان مثال، لینک همیشگی شما می‌تواند چیزی همانند به این باشد:


http://example.com/?p=N


خوشبختانه وردپرس این امکان را به شما دیتا که تنظیمات پیش‌فرض را به چیزی که خوشایند موتورهای جستجو باشد، تغییر بدهید. مثلا چیزی مانند به این:


http://example.com/your-post-title


برای دسترسی به این تنظیمات کافیست در داشبورد وردپرس، راه Settings > Permalink Settings را تعقیب کرده و سپس گزینه Post name را انتخاب کنید. با این شغل سایر مطمئن هستید که ساختار URL شما همیشه ساده و مرتب باقی می‌ماند، و نکته عالی اینکه آدرس اینترنتی پست‌های بعدی‌تان هم به طور خودکار و مطابق همین رویه تنظیم خواهد شد.


اما برای گرفتن نتایج بهتر در سئو، همچنین می‌توانید آدرس اینترنتی هر کدام از پست‌هایتان را با تغییر فیلد Slug (شناسه یکتا) نیز شخصی‌سازی کنید.


2) از کلیدواژه‌ها در دو جای مهم بهره‌گیری کنید: تیتر و تگ‌های هدر



استفاده از کلیدواژه (یا جمعی از کلیدواژه‌ها) در محتوایی که می‌نویسید اجتناب‌ناپذیر است. ولی این نکته را به یاد داشته باشید: یک متن خوب و اصولی، تنها از تکرار چندین باره یک کلیدواژه واحد در نقاط گوناگون برپایی نشده؛ بلکه دربرگیرنده طیف وسعی از کلمات و عباراتی می‌شود که تمامی به جستار نوشته شما ارتباط دارند. 


اما با این وجود، فقط یک کلیدواژه هست که به عنوان کلیدواژه اصلی روی آن متمرکز خواهید بود. طبیعتا بهترین و مهم‌ترین جا برای به کارگیری این کلیدواژه، تیتر مطلب شماست (که کلیدواژه شما را در URL هم لحاظ می‌کند). ترجیحا طوری از کلیدواژه اصلی خویش استفاده کنید که به کلمات ابتدایی تیترتان نزدیک‌تر باشد.


تگ‌های هدر (مثل H2، H3 و ...) به این قصد طراحی شده‌اند که گوگل و خوانندگان مطلب به سوژه محتوایی که در موردش نوشته‌اید، پی ببرند. خوشبختانه وردپرس در سرنوشت Visual Editor این امکان را به شما داده که از راه یک منوی کشویی، به گونه ها این تگ‌ها دسترسی داشته باشید. (اگر این منوی کشویی را نمی‌بینید، کافیست روی دکمه Toolbar Toggle کلیک کنید تا برایتان ظاهر شود).


به طور پیش‌فرض، تیتر پست یا صفحه شما باید H1 (بزرگترین و بولدترین تیتر) در نظر گرفته شود. در واقع شما در هر صفحه یا هر پست، تنها باید یک تگ H1 را به کار ببرید.


اما برای میان‌تیترهای هر پست، معمولا به کارگیری تگ‌های سایر (مثل H2 و H3 و ...) رهنمود می‌شود. به عنوان مثال در این پست، ما برای میان‌تیتر ده مورد از تگ H4 استفاده کرده‌ایم. اگر هر کدام از این میان‌تیترها یک تیتر فرعی کوچک‌تر هم داشته باشند، طبیعتا باید برای بولد کردن آن‌ها تگ‌های کوچکتر (مثل H5) را به پیشه ببریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.