قالب های فارسی وردپرس 23

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 23

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

۱۵ ترفند برای بهبود وب‌گردی در گوشی‌های هوشمند

وب گردی

بیشتر کاربران از کامپیوترهای شخصی استفاده نمی‌کنند و عمده‌ی وب گردی آن‌ها از طریق گوشی‌ها انجام می‌شود و روزبه‌روز شاهد افزایش این آمار هستیم. با توجه به این موضوع، در این مطلب قصد داریم به ترفندهایی بپردازیم که وب گردی با گوشی‌ها را به تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری تبدیل می‌کنند.

در این مطلب به ترفندهای مربوط به سه مرورگر مهم اشاره می‌کنیم ولی باید بگوییم که به غیر از این موارد، می‌توان به مرورگرهای جذاب دیگری هم اشاره کرد؛ به‌عنوان مثال اپرا طرفداران پروپاقرص زیادی دارید، Brave از تعداد زیادی مشخصه مربوط به حفظ حریم خصوصی بهره می‌برد و مرورگر Kiwi هم به شما اجازه می‌دهد از افزونه‌های گوگل کروم در گوشی خود بهره ببرید.

گوگل کروم

جستجو از طریق صدا

به جای اینکه از کیبورد مجازی کوچک خود استفاده کنید، برای جستجو کردن در محیط وب از صدای خود کمک بگیرید. برای این کار، در محیط اصلی گوگل کروم در سمت راست بخش جستجو، بر آیکون میکروفون ضربه بزنید و عبارت موردنظر را بیان کنید. در ضمن مانند گوگل اسیستنت هم می‌توانید انواع و اقسام سؤالات را مطرح کنید.

وب گردی

 فعال‌سازی حالت مطالعه

در نوار آدرس عبارت chrome://flags را وارد و Reader Mode triggering را بر گزینه Always تنظیم کنید تا هنگام وب گردی گزینه Show simplified view نمایش داده شود؛ این قابلیت می‌تواند صفحات وب را ساده‌تر نمایش دهد. باید خاطرنشان کنیم که این قابلیت همیشه عملکرد بی‌نقصی ندارد و در ضمن تنها برای اندروید ارائه شده است.

وب گردی با ژست‌های حرکتی

این قابلیت مختص iOS است؛ ابتدا انگشت خود را از بالای نمایشگر به پایین بکشانید و سپس برای بارگذاری مجدد، افزودن تب‌های جدید و یا بستن آن‌ها، می‌توانید انگشت خود را به سمت راست و چپ حرکت دهید. همچنین برای حرکت به عقب و جلو هم می‌توانید از حاشیه‌های راست و چپ نمایشگر سوایپ کنید.

کاهش مصرف اینترنت

گوگل کروم از جمله مرورگرهایی است که با بهره‌گیری از آن می‌توانید برای وب گردی حجم اینترنت کمتری را مصرف کنید. برای این کار، در اندروید به بخش تنظیمات این مرورگر مراجعه کنید و گزینه‌ی Data Saver را پیدا کنید. در نسخه‌ی iOS هم باید به گزینه‌ی Bandwidth سر بزنید.

وب گردی

حرکت سریع‌تر بین تب‌ها

در گوشی‌ها به دلیل فضای بسیار کمتری که نسبت به کامپیوترها دارند، مدیریت تب‌ها هم سخت‌تر است. اما با بهره‌گیری از یک ترفند این موضوع ساده‌تر می‌شود؛ با سوایپ به سمت راست و چپ بر نوار آدرس گوگل کروم، به‌راحتی می‌توانید بین تب‌های باز شده حرکت کنید و در اندروید و iOS می‌توانید از این قابلیت بهره ببرید. در اندروید هم با سوایپ به سمت پایین بر نوار آدرس، تب‌های باز شده نمایش داده می‌شوند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.