قالب های فارسی وردپرس 23

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 23

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

چرا وردپرس؟

وردپرس محبوب ترین و نیرومند ترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت می‌باشد. وردپرس در ابتدا فقط یک سیستم رایگان وبلاگ نویسی بود که امکانات نکوداشتن را در گزین کردن وبلاگ نویسان قرار می‌داد و سپس به چهره یک CMS یا نرم‌افزار کدباز برای مدیریت محتوای سایت‌ها معرفی شد.

با استفاده از وردپرس شما می توانید تقریبا  هر گونه سایتی که بخواهید را به راحتی راه اندازی کنید. سایت‌های وردپرسی با استفاده از افزونه‌های تألیف شده برای وردپرس می‌توانند انواع امکانات را دربرگیرند. به عنوان مثال علاوه بر امکان تاسیس سایت های خبری، شرکتی و یا شخصی، برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در کنار سایت وردپرسی کافیست یگانه از افزونه‌هایی که برای این منظور طراحی شده‌اند را به هسته وردپرس خویش اضافه کنید. به عنوان نمونه افزونه‌های WooCommerce و EDD دو افزونه وردپرس هستند که برای تاسیس فروشگاه اینترنتی جهت فروش کالای فیزیکی یا فایل‌های دانلودی بهره‌گیری می‌شوند. همچنین قابلیت تبدیل شدن سایت به یک شبکه اجتماعی با افزونه نیرومند Buddypress یا برپایی یک تالار تبادل نظر یا انجمن با افزونه BBpress، در وردپرس وجود دارد. با پروا به کثرت و تنوع افزونه‌های وردپرس تقریباً هر امکانی را می‌توان به سایت وردپرسی اضافه کرد.

وردپرس با زبان برنامه‌نویسی PHP نوشته شده و بدست MySQL حمایت می‌شود. در ریشه-بن-بیخ یک اسکریپت PHP است که شما با گذاشتن آن بر روی هاست خود، به راحتی هر چه تمام تر می‌توانید سایت خویش را تاسیس کنید.

اگر بخواهیم کمی بیشتر درباره وردپرس گفتگو کنیم، در اصل می توانیم این نوع بیان کنیم:

برای تاسیس یک سایت، شما راه های مختلفی دارید. می توانید از یک برنامه نویس درخواست کنید الی سایت شما را از پیش درآمد کد نویسی کند. این گذرگاه زیاد هزینه بر است و شما در اصل دارید یک CMS اختصاصی برای خود سفارش می دهید که خرج های آن به شدت بالا است. همچنین بعد از مدتی اگر بخواهید تغییراتی را در آن بدهید، مجدد خرج هایی برای شما خواهد داشت و در کل توسعه آن خرج بر خواهد بود.

روش سایر طراحی سایت، به کارگیری CMS ها یا همان سیستم های مدیریت محتوای آماده است که باعث می شود خرج های شما به شدت کاهش پیدا کند. در این طریق شما یک سی ام اس مانند وردپرس را دانلود می کنید و طراحی سایت با وردپرس در هاست خود نصب می کنید. پس به جای اینکه یک سی ام اس اختصاصی با قیمت بالا سفارش دهید، یک سی ام اس مجانی ولی زیاد پیشرفته تر را خواهید داشت! پس از راه اندازی وردپرس، کافیست که یک قالب برای خویش گزینش کنید و از سایت خویش استفاده کنید.

قبلا درباره برتری ها و معایب سی ام اس های گوناگون در مقاله “سی ام اس یا سیستم مدیریت درونمایه چیست؟” گفتگو کرده ایم. اگر هنوز نمی دانید سی ام اس یا سیستم مدیریت درونمایه چیست می توانید به این مقاله مراجعه کنید.


امکانات اولیه وردپرس:
وردپرس دارای امکانات پایه ای است. این امکانات عبارتند از:

عضوگیری در سایت
معرفی چند مدیر و نویسنده
دسته بندی مطالب
افزودن نوشته‌ها و صفحات
استفاده از gzip
سیستم ارسال نگرش برای نوشته
تنظیم و نمایش سالنامه و ساعت
ارسال خبرنامه وردپرس
بازدید صفحات تنها برای اعضای خاص
و …
مشخصات اصلی وردپرس:
نصب محلی
هسته قابل حمل
پشتیبانی از ساعت محلی
قابلیت gzip
سطح دسترسی
مشخصات کاربران
پویا بودن و انعطاف‌پذیری بالا
دارای کتابخانه پلاگین‌های وردپرس (رایگان)
دارای کتابخانه قالب‌های وردپرس (رایگان)
وردپرس شبکه (جهت راه اندازی سیستم وبلاگدهی با وردپرس)
فهرست‌های آبشاری و کرکره‌ای
شخصی‌سازی قالب‌ها، ابزارک‌ها از پنل مدیریت
ارسال و مدیریت دیدگاه
راه‌اندازی تالار گفتگو
راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی
ده‌ها ویژگی و خاصیت دیگر
اما این امکانات فقط امکانات اولیه وردپرس است. می تاب گفت امکانات وردپرس نامحدود است! چون با هستی هزاران افزونه، و امکان افزونه نویسی اختصاصی برای وردپرس، سایر هر گونه امکانی که برای سایت خویش لازم داشته باشید را می توانید راه اندازی کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.