قالب های فارسی وردپرس 23

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 23

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

رتبه در گوگل

رتبه در گوگل-در شرایطی که میلیون ها سایت و وبلاگ در اینترنت بر سر تصاحب جایگاه بالاتر در بین نتایج جست و جوگرها رقابت و مبارزه می کنند،کسب رتبه در گوگل وسایر موتورهای جست و جو کار سخت و دشواری است و کسانی در این میان توفیق به دست می آورند که بر نحوه عملکرد گوگل و سایرموتورهای جست و جو آگاه باشند و خود را با اصول مورد نظر جست و جو گرها سازگار کنند.

 

pageRank چیست؟

Pagerank به معنای رتبه صفحه در گوگل است و در اصل امتیازی است که گوگل برای هر صفحه وب قائل میشود.به طور خلاصه می توان گفت پیج رنک (Page Rank یا PG یا Google Page Rank) پارامتری است که توسط آن اهمیت یک صفحه اینترنتی تعیین می شود. هرچه این عدد (بین صفر تا 10) بیشتر باشد نشان دهنده اهمیت بیشتر آن صفحه است.برای دیدن رتبه صفحات یک سایت میتوانید تولبار گوگل را دانلود و روی مرورگر خود نصب کنید تا به محض ورود به هر صفحه ای امتیاز آن صفحه را روی نوار ابزار گوگل مشاهده کنید.

 

تئوری عملکرد PageRank :

امتیاز بندی صفحات به این صورت است که یک لینک از یک صفحه وب به یک صفحه دیگر که در یک سایت دیگر است به معنای یک امتیاز مثبت برای صفحه مقصد در گوگل حساب میشود.چون وب مسترها لینک سایت هایی را در سایت خود قرار میدهند که فکر میکنند برای بازدید کنندگان سایتشان جالب و با ارزش باشد.گوگل از تعداد این لینک های ورودی به صفحات سایت های دیگر،برای قضاوت درباره امتیاز دهی به آنها و نیز مرتب کردن آنها در هنگام جستجو در گوگل استفاده کرد.برای مشاهده لینک های ورودی به سایت خود میتوانید جمله link:http://www.yourURL.com را در گوگل وارد کنید تا لیست سایت هایی که به شما لینک داده اند را مشاهده کنید . البته هنوز گوگل تمامی لینک های ورودی به سایت را نشان نمی دهد.

 

PageRank  (رتبه صفحه درگوگل )چگونه محاسبه میشود :

راحت ترین سخن درباره محاسبه اش این است که PageRank با استفاده از اشتراک گرفتن تمامی لینک های ورودی به سایت شما محاسبه میشود.البته این موضوع اکیدا صحیح نیست ، چون گوگل لینک های داخلی را هم در محاسبه شریک میکند.همچنین رتبه PageRank صفحه ای که به شما لینک داده هم ، در بالا بردن رتبه سایت شما موثر است. بعلاوه تعداد لینک های خارجی که در صفحه مبدا وجود دارد نیز در رتبه سایت مقصد تاثیر دارد . بطور عمومی ۸۵% از رتبه سایت مبدا همراه با لینک به سایت مقصد ارسال میشود.

 

 

 

 

رتبه گوگل,رتبه در گوگل,پیج رنک گوگل,page rank گوگل,pageRank چیست,رتبه صفحه درگوگل,الکسا,رتبه الکسا

رتبه در گوگل(رتبه سایت در گوگل)

 

سوالی که اینجا مطرح میشود این است که تفاوت رتبه های پیج رنک چقدر است و مثلا رتبه ۴ با ۵ چقدر تفاوت داره ؟چیزی که مشخص است این است که اعداد گوگل در پیج رنک فقط یک عدد ثابت نیستند و نشان دهنده یه بازه عددی هستند . بنابر این تمام پیج رنک های ۵ نیز با هم مساوی نیستند.

 

 

پیج رنک گوگل(رتبه صفحه در گوگل) چه تاثیری در افزایش بازدید سایت ها دارد؟

در هنگام استفاده از موتور جستجو صفحاتی که دارای پیج رنک بالاتری هستند جلوتر نشان داده می شوند. یعنی در سایت های مشابه آنهایی که پیج رنک بالاتری دارند احتمال حضورشان در صفحه اول نتایج جستجو بیشتر خواهد بود و لذا احتمال کلیک شدن بر روی آنها نیز بیشتر خواهد شد.


در برخی از صفحات سایت  پیج رنک عددی متفاوت است، چرا؟

پیج رنک همانگونه که از نامش پیداست مربوط به صفحات است. یعنی هر صفحه از سایت شما پیج رنک یارتبه مختص به خود را دارد. لذا طبیعی است پیج رنک ها متفاوت باشد.

 

پیج رنک خوب چه عددی است؟

طبیعتا پیج رنک هرچه بالاتر باشد بهتر است، اما در صورتی که بخواهید مقایسه ای داشته باشید، برای سایت های معمولی و تازه کار، پیج رنک های 3 خوب و بالاتر از آن عالی است. یعنی شما اگر یک سایت با پیج رنک 4 پایدار دارید، سایت بسیار موفقی دارید!

 

چطور می توان پیج رنک یارتبه سایت را زیاد کرد؟

پیج رنک تابعی از چند متغیر است که مهمترین آنها لینک به سایت شما از طرف سایر سایت ها است. البته پیج رنک سایتی که به شما لینک داده بسیار مهم است. اگر یک سایت با پیج رنک بالا به شما لینک بدهد به مراتب نتیجه آن بهتر از زمانی است که سایت های با پیج رنک پایین به شما لینک بدهند. پس سعی کنید به دنبال لینک از سایت هایی باشید که پبج رنک بالایی دارند.

سایت الکسا و رتبه دهی سایت الکسا

حتما برای شما پیش آمده است که از رسانه ها شنیده باشید، که میزان خرید کاربران یاهو در روز عید پاک سه درصد افزایش داشته است،یا اینکه سایتی در تعطیلات مراجعه کنندگان خود را از دست داده است،این طور که به نظر می رسد خود صاحبان سایت علاقه ای به انتشار اطلاعات و بازخورد های متفاوت سایت خود (به جز بهبود ها) را ندارند.ولی این رسانه های معتبر ، چگونه به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده اند؟ گاهی افشای یکی از این اخبار می تواند سبب رکود یا صعود سهام یک وب سایت گردد. برای بسیاری از سرمایه گذاران نیز دسترسی به اطلاعات جهت برنامه ریزی و سیاست گذاری در کسب و کار الکترونیکی خود، امری حیاتی است. چه بسا مدیران اجرایی این وب سایت ها با ارائه اطلاعات و آمارهای نادرست به سهامداران، آنان را در برنامه ریزی به اشتباه بیاندازند. در اینجا قصد داریم سایتهای اطلاعات اینترنتی را به شما معرفی کنیم که بدون دخالت انسان و هوشمندانه گزارشات و اطلاعات تقریبا دقیقی از هر وب سایتی که مد نظر داشته باشید را به شما ارائه می دهد. یکی از این وب سایتها، الکسا است.

 

سایت الکسا در آوریل ۱۹۹۶ تاسیس گردید، الکسا اینترنت ( Alexa Internet ) بر اساس چشم اندازی از راهبری هوشمند وب با بهبود دائمی آن و با همکاری کاربران خود، رشد نمود. در طول این مسیر، سایت الکسا توسعه یافت و میلیونها نسخه از نوار ابزار آن بر روی مرورگرها نصب گردید و بدین ترتیب یکی از بزرگترین سایتها و مبنایی جهت پردازش و بکارگیری حجم عظیم اطلاعات گردید.


از نظر کاربران نوار ابزار و وب سایت الکسا،محصولی انقلابی در راهبری هوشمندانه وب بود و برای مدیران وب سایتها، مجموعه ای از ابزارهای مفیدی که می توانستند در محدوده خدماتی الکسا از آن بهره ببرند. سایت الکسا از همکاری یک گروه ویژه برای جمع آوری اطلاعات خود استفاده می کند. شاید تا بحال حدس زده باشید منظور کدام گروه است. این گروه ویژه دقیقا خود کاربران وب هستند. پهنه بیکران وب، فقط از طریق کاربران آن قابل نفوذ است و سایت الکسا بهترین نفوذ کننده در وب به شمار می رود. زیرا با ارائه نتایج هرچه بهتر، می تواند اعتماد کاربران را جلب نماید. سایت الکسا با ارائه محصولی به نام نوار ابزار الکسا، اطلاعات به روز را به کاربران ارائه می دهند و خود نیز از تعاملاتی که هر کاربر در وب دارد جهت غنی نمودن بانک اطلاعاتی خود استفاده می کند.

 

مطلبی که در اینجا لازم به ذکر است،اینست که با توجه به این مطلب که معمولا کاربران ایرانی تمایل چندانی به استفاده از نوار ابزارهای متفاوت در مرورگرهای خود ندارند و مبنای بسیار مهم برای آمار الکسا از بازخوردهایی است که نوار ابزار الکسا به سرور های خود ارسال می کند، نمی توان به صراحت گفت آماری که الکسا در مورد سایتهای ایرانی ارائه می دهد، کاملا دقیق است. پس هنگامی که سایتهای متفاوت را در سایت الکسا مشاهده می کنید، حتما میزان خطای احتمالی را در نظر داشته باشید. این مشکل برای سایتهای با کاربران انگلیسی زبان تقریبا خطای کمتری دارد.

 

حائز اهمیت است به علت اینکه رتبه الکسا مداوم در حال به روز رسانی می باشد هر روز رتبه سایتها دستخوش تغییر می شود و از همه مهمتر تمامی سایتها در روزهای اول شروع به کار خود نیز رتبه چند میلیونی کسب می کنند که این رتبه بر اساس بازدید و ترافیک سایت روز به روز بهتر می شود.
سایت الکسا علاوه بر آمار روزانه و رتبه بندی جهانی وبسایتها ,سایتهای یک کشور را نیز بر اساس ترافیک و بازدیدشان رتبه بندی می کند که این ویژگی ها سبب شده تا به یک سیستم پر طرفدار تبدیل شود.


برای بررسی رتبه الکسای سایتهای مختلف می توانید یا از تولبار الکسا استفاده کنید و یا به صورت مستقیم از طریق سایت Alexa.com رتبه الکسای سایت مورد نظرتان را چک کنید.رتبه بندی الکسا از جهات مختلفی اهمیت دارد ولی این اهمیت زمانی که وبمستران به فکر کسب در آمد از سایت خود می افتند چندین برابر می شود.

 

 

سایت الکسا,افزایش رتبه الکسا, رتبه دهی سایت الکسا,افزایش رتبه در الکسا

افزایش رتبه الکسا


سایت الکسا چگونه کار می کند؟

 

تصور کنید که سایت الکسا به طور مستمر جهت خلق یک سری تصاویر لحظه ای توسط کارشناسان در وب نفوذ می کند و اطلاعاتی را برای تولید ویژگی ها و خدمات جدید گردآوری می کنند.

 

 

 

برای سایت الکسا مهمترین اطلاعات شامل:(افزایش رتبه الکسا)

الف – اطلاعات سایت: رتبه ترافیکی، تصاویر سایتها، لینکهایی که به سایت هدف می رسند و …

ب- لینکهای مرتبط: سایتها و محتوایی که شما در حال حاضر مشاهده می کنید، می باشد.

سایت الکسا از ابتدای سال ۱۹۹۶ در حال نفوذ در پهنای اینترنت است و بطور مستمر میزان اطلاعاتی را که گردآوری کرده است،افزایش می دهد.سایت الکسا در حال حاضر،۶/۱ ترابایت اطلاعات (۱۶۰۰ گیگا بایت) را هر روز از طریق وب گردآوری می کند. هر برداشت تصویر گونه از وب، معمولا دو ماه به طول می انجامد. سایت الکسا ۵/۴ میلیارد صفحه را از ۱۶ میلیون سایت گردآوری می کند. برای دسترسی به اطلاعات بیکران الکسا در مورد وب، می توانید صفحه خدمات وب الکسا را مشاهده کنید. همچنین می توانید چانچه مایلید، وب سایت خود را نیز به سایت الکسا معرفی کنید.

 

گردآوری اطلاعات کاربردی وب

چه کسی می تواند در باره محتوای وب اطلاعات داشته باشد ؟ سایت الکسا با نفوذ خود در وب، اطلاعاتی شامل نحوه استفاده کاربردی از وب را بازگو می کند و با این عمل بیان می کند که در حال حاضر، چه چیزی در وب در حال مشاهده است. این اطلاعات از طریق انجمن کاربران نوار ابزار الکسا قابل دریافت است. هر کاربر می تواند، با دریافت نوار ابزار مفیدی که سایت الکسا در اختیارش قرار می دهد در عوض اطلاعات مفیدتری را در اختیار سایت الکسا قرار دهد . در واقع کاربران نوار ابزار الکسا، در جمع آوری اطلاعات با ارزش وب ، نحوه استفاده از آن، اهمیت صفحات و سایتهای بازدید شده و …. مشارکت می کنند. این اطلاعات با ارائه گزارشات درخواستی اعضا در اختیارشان قرار می گیرد. بدین ترتیب الگویی از چگونگی استفاده از وب در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

 شاید یگانه از بهترین مثال ها برای شرح Latent Semantic Indexing این است که در گوگل زمانی که یک عبارت را جستجو می کنید، خود گوگل یکسری کلمات دیگر را نیز به شما توصیه می دهد، این کلمات را گوگل با به کارگیری متد Latent Semantic Indexing پیدا می کند و برای درک بیشتر متن شما و نمایش به کاربران بصورت هدف مند و هوشمندانه از این طریق بهره‌گیری می کند.


استفاده از تگ ALT در سایت و اسم گزاری درست فایل ها

تگ ALT یا همان متن جایگزین در وردپرس هنگامی که شما یک عکس یا رسانه جدید را در سایت خود آپلود می کنید گفته میشود. موتور های جستجوگر توانا به فهم عکس ها نیستند، بلکه با استفاده از تگ ALT و متنی که شما نوشته اید، آموزش تکنیک های سئو فهم خود را از تصاویر پیدا می کنند و بر بنیاد متن شما و متن جستجوی کاربر تصمیم به نمایش تصاویر میگیرند.


همچنین اگر در بین محتوای سایت خود از تصاویر کاربرد می کنید حتما نام عکس یا رسانه مورد نظر خودتان شامل واژه کلیدی شما باشد و توصیف کننده عکس مورد نظر باشد.


با متن و انکر تکست سئو به صفحات سایر خود لینک دهید

گوگل احد از فاکتور هایی که برای نمایش لینک ها دارد، متنی میباشد که شما به عنوان لینک انتخاب می کنید (همان متنی که شما روی آن میتوانید کلیک بکنید) که به آن انکر تکست یا متن لنگر anchor text گفته می شود.


شما با کاربرد درست و به پیشه بردن واژه ها کلیدی به عنوان انکر تکست می توانید به گوگل بگوئید که صفحه مورد نظر شما را با چه واژه ها کلیدی به بازدیدکنندگان نمایش دهد


از کلمات غیر پیوسته امثال مثلا “کلیک کنید” و واژه ها غیر مرتبط امتناع بکنید زیرا میتواند آفت زیادی به سئوی سایت شما بزند.

آمار سایت(افزایش رتبه الکسا)

سایت الکسا اطلاعات لازم جهت تهیه آمار کلیدی هر وب سایت را از طریق روشها و منابع مختلفی جمع آوری می کند. این اطلاعات شامل رتبه ترافیکی و سرعت آن که از طریق اطلاعات کاربردی وب جمع آوری گردیده است و همچنین سایتهای دیگری که به سایت هدف لینک شده اند، می باشد که جمعا منبع خوبی را فراهم می آورد. برای دسترسی به این اطلاعات می توانید به www.Schwab.com مراجعه نمایید. همچنین سایت الکسا می تواند با نفوذ در هر وب سایت به جمع آوری اطلاعاتی شامل محتوای داخلی آن نیز بپردازد که حتی اسم و آدرس صاحب سایت، تلفن و ایمیل های داخل آن را شامل میشود . با برنامه اطلاعات کاربردی وب، سایت الکسا قادر است، اطلاعات ترافیکی، شامل تعداد صفحات مشاهده شده، توسط کاربران متفاوت را دریافت نموده و آنها را به صورت جداول گرافیکی بازگو نماید. هدف سایت الکسا از جمع آوری این اطلاعات ، ارائه آمار و اطلاعات دقیق از سایتها و محتوای آنها به کاربران است.

نوار ابزار الکسا با دیدن یک صفحه وب ، اطلاعاتی از این صفحه و دیگر اطلاعات مانند صفحات مشابه یا پیشنهادهایی که سرور الکسا به کاربر می دهد را بر روی نوار ابزار نشان می دهد. این موضوع، چندین تکنیک را جهت ارائه خدمتی بی نظیر با خود همراه نموده است:

 

• مسیر کاربردی اعضای الکسا:

مهمترین منبع جهت کسب اطلاعات سایت الکسا است. این مسیر نشان می دهد که کاربران ، کدام وب سایت را مهمتر، مفیدتر و جالب تر می دانند .

• دسته بندی: صدها میلیون لینک می توانند برای دسته بندی سایتهایی که شبیه یا مرتبط به یکدیگر هستند، مورد استفاده قرار گیرند. سایت الکسا اطلاعات را از این دسته بندی ها استخراج نموده و جهت ارائه به کاربران استفاده می کند.

• پیشنهاد کاربران: سایت الکسا بوسیله نوار ابزار خود، از پیشنهاد یک وب سایت یا لینک استقبال می کند .

نوار ابزار الکسا، برنامه ای است که شرکت الکسا اینترنت تهیه کرده است ، که توسط کاربران بر روی مرورگر خود نصب می شود و با تغییر هر صفحه ای ، انجمن کاربران نوار ابزار الکسا، می توانند اطلاعات مفیدی بر روی آن بیابند و سرور سایت الکسا نیز اطلاعات جدیدی را دریافت کند.

 

ارائه اطلاعات بر روی آرشیو اینترنتی

سایت الکسا به عنوان سروری برای پژوهشگران، گروههای مرتبط و آیندگان، مورخ اینترنت به شمار می رود، سایت الکسا یک کپی از هر نفوذ خود در اینترنت را در مکانی به نام آرشیو اینترنتی قرار داده است.یک سازمان غیر انتفاعی جهت حفاظت و نگهداری درازمدت مجموعه رو به رشد اطلاعات وب بسیج شده است.در الکسا، باور بر این است که ذخیره و حفاظت میراث دیجیتالی در حال حاضر جهت کاربرد روزانه ما مهم است ولی برای نسل های آینده حیاتی است. همچنین همیاری عمومی ، بهترین روش جهت ساماندهی این سرمایه جهانی است. شما می توانید جهت دسترسی به این آرشیو به آدرس www.archive.org مراجعه نمائید.

جرائم رایانه ای-جرائم رایانه ای (سایبر کرایم) یکی از پیش‌رونده‌ترین جرائمی است که با سرعت زیاد در حال گسترش و بلای جان بشر امروز شده است.جهان امروز جهان علم و فناوری است و بی‌شک پیشرفت را نمی‌توان از آن جدا کرد. این در حالی است که همگام با پیشرفت‌های علمی بویژه در زمینه رایانه و اینترنت، عده‌ای برخلاف خدمتگزاران بشریت که به فکر استفاده‌های مثبت از فناوری‌ها هستند به فکر سوء‌استفاده‌اند. در این گزارش به بررسی این پدیده جهانگیر می‌پردازیم.هر عمل مثبت غیرقانونی که کامپیوتر‌ در آن ابزار یا موضوع جرم باشد جرم کامپیوتری است.

 

تاریخچه جرائم رایانه‌ای

جرائم رایانه ای-با پیدایش رایانه، جرائم رایانه ای نیز به‌وجود آمد. تاریخچه جرائم رایانه ای را می‌توان به سه نسل طبقه‌بندی کرد:

نسل اول جرائم رایانه ای،که تا اواخر دهه 1980 است شامل سرقت و کپی‌برداری از برنامه‌ها و جرائم علیه حریم خصوصی اشخاص مانند سرقت از آثار و تحقیقات افراد بود.

 

نسل دوم جرائم رایانه ای،که تحت عنوان جرائم داده‌ها نامیده می‌شود تا اواخر دهه 1990 ادامه داشت. در این دهه تمامی جرائم رایانه ای علیه تکنولوژی اطلاعاتی، ارتباطاتی، کامپیوتری، ماهواره‌ای و شبکه‌های بین‌المللی تحت عنوان جرائم علیه داده‌ها اطلاق می‌شود.

نسل سوم جرائم رایانه ای،که از اواسط دهه 1990 شروع می‌شود به جرائم رایانه ای تحت عنوان جرائم سایبر یا جرایم در محیط سایبر معروف شد.

 

پیشینه تاریخی جرائم رایانه ای به سال 1985 بر می‌گردد که جرائم رایانه ای در برگیرنده جرایمی مانند جاسوسی کامپیوتری، سرقت‌های آثار ادبی و سوء‌استفاده غیرقانونی از سیستم‌های کامپیوتری بود. در دهه 1970 مقالات زیادی پیرامون جرائم رایانه ای در روزنامه‌ها و در بعضی از کتاب‌ها نوشته شد ولی با توجه به اینکه آن نوشته‌ها مبتنی بر تحقیقات تجربی نبوده است لذا ارزش علمی نداشته تا بتوان به آنها استناد کرد. نخستین تحقیقاتی که پیرامون جرائم رایانه ای صورت گرفت در آمریکا بود که این تحقیقات به قضیه کلاهبرداری از طریق سوء‌استفاده از 56 هزار مورد بیمه به ارزش حدودا 30 میلیون دلار اشاره کرد. مورد دیگر، قضیه «هراشتات» در آلمان مربوط به معاملات ارزی خارجی بود که به مبلغ 200 تا 300 هزار مارک از حساب ارزی بانک هراشتات خارج و همین امر موجب ورشکستگی این بانک و وارد شدن خسارت به مشتریان شد. در دهه 1980 که به‌عنوان‌ نسل دوم جرائم رایانه ای محسوب می‌شود، جرائم رایانه ای فقط محدود به جرایم اقتصادی نبوده و دیگر زمینه‌ها را هم که جنبه اقتصادی نداشته شامل می‌شود مانند دستکاری کامپیوتر بیمارستان‌ها، جعل اسناد با استفاده از کامپیوتر و دست یافتن به اطلاعات خارجی محرمانه آمریکا، انگلستان و چند کشور دیگر و فروختن این اطلاعات به ک.‌گ.‌ب. در دهه 1990 که شبکه جهانی (اینترنت) فراگیر شد جرائم رایانه ای از جنبه اقتصادی وسیع‌تر شده و ابعاد جدید‌تری به خود گرفته است.

جرایم جدید مانند ورود کرم اینترنتی برای نخستین بار توسط یک دانشجوی آمریکایی ساخته شده بود و موجب شد تا سیستم کامپیوتری حدود شش هزار و200 کاربر اینترنت شامل دانشگاه‌ها، سرویس‌های نظامی و سایت‌های بیمارستان‌ها را مختل کند و هزینه تعمیرات سیستم‌ها حدودا مبلغ 98 میلیون دلار بود که بعد از مدتی این دانشجو دستگیر و پس از محاکمه، محکوم به پرداخت همه مبالغ فوق شد.

 

 

جرائم رایانه ای,جرایم رایانه ای,سایبر کرایم,جرائم سایبری

جرائم رایانه ای


اقدامات به عمل آمده در مورد جرائم رایانه ای

- با تصویب موافقتنامه جرائم رایانه ای در سال 1986-1985 توسط شورای اروپا، گام‌های زیادی برای تدوین قوانین مرتبط با جرائم رایانه ای برداشته شد.

- در سال 1989 کمیته تخصصی شورای اروپا برای تدوین و یکنواخت کردن سیاست جنایی مربوط به جرائم رایانه ای پیشنهاد‌هایی ارائه کرد که مورد تصویب شورا نیز قرار گرفت.

- در همایشی که انجمن بین‌المللی حقوق جزا در سال 1994 برگزار کرد، یکسری از مسائل را به عنوان جرایم مستقل رایانه ای تدوین کرد.

- نهایتاً در سال 2001 میلادی شورای اروپا، مبادرت به وضع موافقتنامه جرائم رایانه ای کرد که این موافقتنامه شامل چهار فصل و 48 گفتار است. در ایران نیز با توجه به توسعه تکنولوژیک و انفورماتیک با گسترش تخلفاتی از قبیل کپی و تکثیر غیر‌قانونی نرم‌افزار‌ها و برنامه‌های رایانه‌ای در دی‌ماه 1379 قانون حمایت از پدید‌آورندگان نرم‌افزار‌های رایانه‌ای به تصویب رسید که آیین‌نامه آن نیز در 70 ماده به تصویب هیأت وزیران رسیده است.

 

تعریف سایبر کرایم یا جرائم رایانه ای

درباره جرائم رایانه ای تعاریف مختلفی ارائه شده و اتفاق نظر در این تعاریف وجود ندارد. نخستین گام در جهت تعریف جرائم رایانه ای مربوط به سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (O. E. C. D) است که در سال 1983 در پاریس، از سوی گروهی از متخصصان که به دعوت این سازمان جمع شده بودند ارائه شده است که عنوان شده جرائم رایانه ای عبارت است از: «سوء‌استفاده از کامپیوتر‌ها شامل هر رفتار غیرقانونی، غیراخلاقی یا غیرمجاز مربوط به پردازش خودکار و انتقال داده است». در این تعریف گرچه به صراحت از جرائم رایانه ای نام برده نشده ولی منظور از سوء‌استفاده از رایانه همان جرائم رایانه ای است. در تعریف دیگری در مورد جرائم رایانه ای آمده است: «هر عمل مثبت غیرقانونی که کامپیوتر‌ یا رایانه در آن ابزار یا موضوع جرم باشد جرم رایانه ای است».

گرچه تعریف فوق، تعریف بدی نیست ولی کامل و جامع هم نیست زیرا در این تعریف فقط اشاره به عنصر مادی جرم کرده و از دیگر عناصر متشکله جرم و همچنین مصادیق جرائم رایانه ای سخنی به میان نیامده است. پلیس جنایی فدرال آلمان نیز تعریفی از جرائم رایانه ای ارائه داده که عبارت است از: «جرم رایانه  ای دربرگیرنده همه اوضاع، احوال و کیفیاتی است که در آن شکل‌های پردازش الکترونیک داده‌ها، وسیله ارتکاب یا هدف یک جرم قرار گرفته است و مبنایی برای نشان دادن این ظن است که جرمی ارتکاب یافته است». همچنین به‌موجب نظر وزارت دادگستری آمریکا «هرگونه عمل ناقض قانون کیفری که مستلزم آشنایی با دانش مربوط به تکنولوژی کامپیوتر جهت ارتکاب عمل، تعقیب یا رسیدگی به آن باشد، جرم رایانه ای است

به نظر سوال خنده داری می آید. هر کسی بلد است چطور یک کابل یو اس بی را به کامپیوتر متصل کند. اما احتمالا شما هم همیشه دچار این اتفاق بی مزه شده اید که تلاش کرده اید کابل را برعکس جا بزنید. البته احتمالا می دانید که روی کابل های USB یک علامت کوچک وجود دارد که نشان می دهد هنگام اتصال کدام طرف باید به سمت بالا باشد.

اما روی بعضی از کابل ها این علامت وجود ندارد. و بنابراین باید با سعی و خطا جهت صحیح اتصال را پیدا کنید. البته واقعا کار سختی نیست و شاید بگویید اصلا ارزش این حرف ها را ندارد! اما دانستن این نکته کوچک هم خالی از لطف نیست: روی یک سمت اتصال های یو اس بی یک درز وجود دارد. کافی است هنگام اتصال، دقت کنید که این درز به سمت پایین باشد. با رعایت این نکته کوچک در اتصال کابل یو اس بی اشتباه نخواهید کرد.

البته اگر پورت ورودی یو اس بی عمودی قرار گرفته بود یا اینکه اصلا خود پورت را برعکس نصب کرده بودند دیگر از بدشانسی شما است! به هر حال نکته ظریفی است که دانستن اش به درد یک گیک می خورد.

در مقاله قبل درباره‌ چگونگی نصب یک Dial-Up و انجام تنظیمات آن و ایجاد یک کانکشن برای اتصال به اینترنت از طریق Dial-up صحبت کردیم. اگرچه این سرویس به دلیل سهولت راه‌اندازی هنوز هم گزینه‌ اول بسیاری از کاربران برای اتصال به اینترنت است، اما با فراگیر شدن سرویس‌های ADSL) DSL) و وایرلس، آشنایی با مراحل نصب و راه‌اندازی این‌گونه سرویس‌ها مفید خواهد بود.

سرویس DSL اگرچه با محدودیت‌هایی در برخی مراکز مخابراتی نظیر کمبود پورت یا شبکه مخابراتی مبتنی بر فیبر نوری و... مواجه است ، اما در صورت راه‌اندازی، بسیاری از کاستی‌های سرویس Dial-Up را رفع می‌کند که از جمله‌ آن می‌توان به سرعت بالاتر و پایدارتر، هزینه اشتراک کمتر و ثابت، ‌نیاز نداشتن به خط تلفن جداگانه و امکان اتصال به اینترنت همزمان با استفاده از تلفن و... اشاره کرد.

یادآوری این نکته لازم است که هرچه سرعت اتصال سیستم شما به اینترنت بالاتر باشد، امکان دسترسی به سیستم شما نیز بیشتر خواهد بود! به همین دلیل هنگامی که از اینترنت‌های موسوم به پرسرعت استفاده می‌کنید، باید به جنبه‌ امنیت سیستم‌تان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید که در ادامه به برخی موارد ابتدایی آن اشاره خواهد شد .

اگر قصد استفاده از سرویس DSL را دارید، ‌باید در گام اول با توجه به نوع نیازتان مودم مناسب را انتخاب کنید. مودم‌های DSL که اغلب به صورت اکسترنال هستند با کابل USB ، کابل شبکه یا فناوری وایرلس به سیستم‌تان متصل می‌شوند. توجه داشته باشید که سرویس DSL مبتنی بر خطوط تلفن ارائه می‌شود؛ به عبارت دیگر اتصال شما به ISP در سرویس DSL از طریق خطوط تلفن است اما با توجه به نوع و امکانات مودم، اتصال آن به سیستم یا لپ‌تاپ‌تان می‌تواند از طریق وایرلس باشد.

اگر در منزل یا محل کار خود چند رایانه دارید و می‌خواهید همه آنها را به اینترنت متصل کنید، بهتر است مودمی که انتخاب می‌کنید کانکتور LAN داشته باشد؛ در این صورت می‌توانید مودم را به یک Hub متصل کرده و از طریق آن برای تمام سیستم‌های موجود ، امکان دسترسی به اینترنت را فراهم کنید! مودم LAN نیاز به نصب ندارد اما در صورتی که از طریق کابل USB مودم را به سیستم متصل کنید، ‌باید مراحل نصب آن ‌را نیز انجام دهید.

معمولا در مسیر اتصال سیم تلفن به مودم DSL دستگاهی به نام Splitter قرار می‌گیرد. این دستگاه را می‌توان نوعی نویزگیر دانست که توسط آن Voice و Data به صورت کامل از هم جدا می‌شوند! بدون استفاده از این دستگاه کوچک، هنگام اتصال به اینترنت نمی‌توانید صدای واضحی را در تلفن بشنوید. کافی است سیم تلفن را به این دستگاه متصل کرده و دو خروجی آن را که معمولا با نام Phone و DSL مجزا شده به دستگاه تلفن و مودم متصل کنید. اگر مودم DSL را به وسیله‌ کابل شبکه (Ethernet) به سیستم متصل می‌کنید، بهتر است قبل از ایجاد یک Broadband Connection تغییراتی را در تنظیمات کارت شبکه ایجاد کنید. برای این منظور، روی آیکون Network در سمت راست نوار وظیفه (Taskbar) کلیک و گزینه‌ Open Network and Sharing Center را انتخاب کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود، ذیل عنوان View your active network مبدل شبکه‌ای را که مودم به آن متصل است ، پیدا کرده و مطمئن شوید که ذیل آن کلمه‌ Public درج شده باشد.

 

نرم افزار اینترنت, آموزش اینترنت, ویندوز 7 کراک

 

اگر سیستم‌تان یک کارت شبکه دارد، نام آن به صورت پیشفرض Local Area Connection است.

اگر به جای Public کلمات Home یا Work را مشاهده می‌کنید، روی آن کلیک کرده و مجددا گزینه‌ Public را انتخاب کنید؛ چراکه هنگام استفاده از سرویس DSL در واقع سیستم شما به صورت مستقیم به اینترنت متصل می‌شود! علاوه بر این از سمت چپ صفحه‌ روی گزینه‌ Change adapter settings کلیک کنید تا صفحه‌ Network Connections باز شود.

در این صفحه با کلیک راست بر آیکون مبدل شبکه‌ای که مودم‌تان به آن متصل است ، گزینه‌ Properties را انتخاب کنید. در تب Networking مطمئن شوید گزینه‌های Client for Microsoft network و نیز File and printer sharing… از حالت انتخاب خارج است.

اگر ISP از شما بخواهد برای برقراری ارتباط ، IP خاصی را روی کارت شبکه‌تان Set کنید، باید در این قسمت Internet protocol version 4 را انتخاب و روی دکمه‌ Properties کلیک کنید.

در پنجره‌ای که باز می‌شود، می‌توانید IP Address ، Subnet mask ، Default Gateway و DNS را که از طریق ISP در اختیارتان قرار گرفته ، وارد کنید. با توجه به این که ISP که انتخاب کرده‌اید، از کانکشن‌های همیشه متصل (Always On) یا PPPoE استفاده کند، ممکن است ملزم به ایجاد یک PPPoE Broadband Connection باشید. در حالت

Always On پس از ست کردن IP Address که از سوی ISP به شما داده‌شده، اتصال اینترنت شما به صورت دائم برقرار خواهد بود، اما در حالت دوم باید همانند سرویس Dial-UP یک کانکشن ایجاد کنید و هنگام نیاز، به اینترنت متصل شوید. این روش را می‌توان یک احراز هویت ساده دانست که به‌وسیله‌ نام کاربری و کلمه‌ عبوری که از سوی ISP به شما اختصاص داده شده صورت می‌گیرد. تفاوت این نوع کانکشن با نوع Dial-Up در این است که در این حالت به وارد کردن شماره تلفن برای اتصال به اینترنت نیاز ندارید و عملیات اتصال به اینترنت نیز بسرعت و بدون سر و صدا صورت می‌گیرد!

برای ایجاد کانکشن PPPoE به طریقی که گفته شد پنجره‌ Network and Sharing Center را باز و گزینه‌ Set up a new connection or network را انتخاب کنید. در پنجره‌ بعد Connetct to the Internet را انتخاب کنید و دکمه‌ Next را بفشارید.

سپس با کلیک روی Set up a new connection anyway، گزینه Broadband Connection را انتخاب کنید. در قسمت بعد نیز مجددا گزینه‌ (Broadband (PPPoE را انتخاب کنید. در مرحله‌ بعد باید نام کاربری و کلمه‌ عبور و نیز نامی برای کانکشن وارد کنید. اگر می‌خواهید تمامی حساب‌های کاربری موجود روی ویندوز امکان اتصال به اینترنت از طریق این کانکشن را داشته باشد ، گزینه ‌ Allow other people … را در حالت انتخاب قرار دهید و روی Connect کلیک کنید. برای دسترسی مجدد به کانکشنی که ایجاد کرده‌اید، همان‌طور که برای کانکشن Dial-Up عنوان شد، می‌توانید روی آیکون Network در نوار وظیفه ویندوز کلیک و کانکشن مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 

تغییر کانکشن پیشفرض

 

نرم افزار اینترنت, آموزش اینترنت, ویندوز 7 کراک

 

اگر قبل از بازکردن نرم‌افزارهایی نظیر اینترنت اکسپلورر، سیستم‌تان به اینترنت متصل نشده باشد، ویندوز به صورت اتوماتیک شروع به اتصال به ISP (اینترنت) می‌کند. اگر چند کانکشن روی ویندوز ایجاد کرده‌اید، می‌توانید تعیین کنید که به صورت پیشفرض از کدام‌یک برای اتصال به اینترنت استفاده شود.

برای این منظور، از سمت چپ و پایین پنجره Network and Sharing Center گزینه‌ Internet Options را انتخاب کنید و به تب Connections بروید. در این سربرگ تمامی کانکشن‌های موجود فهرست شده‌ است. روی کانکشن مورد نظرتان کلیک کنید و دکمه‌ Set Default را بفشارید تا از آن به عنوان کانکشن پیشفرض برای اتصال استفاده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.